Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Toevallig dan ook op de hoogte van de te verwachten besparing van het mixed vliegen? Hoeveel simchecks ben je dan verplicht te doen per jaar?
nou ik zit er niet op te wachten.
Kijk anders eens naar de Belgen. Daar is er ook bijna niemand blij mee dat ze 2 types vliegen.
Nou kan ik het mis hebben omdat ik niet heel erg los ben op de JAR ( :stapelge: ), maar is het niet zo dat het wettelijk niet is toegstaan om twee types commercieel te vliegen/ current te houden?
Ik persoonlijk zie er alleen de voordelen van in, voor zowel de vlieger als de werkgever. Dat het dus wel mag voor de duidelijkheid...
De huidige werknemers zullen niet gedwongen kunnen worden te tekenen voor een extra opleiding.
Volgende punt. Stel dat de B767 wordt uitgefaseerd, is het dan niet redelijk als Arke je vervolgens een opleidingsovereenkomst laat tekenen voor je nieuwe typerating? Uiteraard dan wel voor een net bedrag en dito termijn. Lijken me een mooie punten om op te nemen in de aanstaande CAO.
Is het niet normaal (was bij mijn vorige mij ook) dat men je 1e TR betaald en je een bond laat tekenen. Elke volgende opleiding geschiet zonder bond. Dit is volgens mij de normale gang van zaken bij veel maatschappijen.
:
Niet bij Martinair,
elke volgende type rating betekend weer een bond.
Is het niet normaal (was bij mijn vorige mij ook) dat men je 1e TR betaald en je een bond laat tekenen. Elke volgende opleiding geschiet zonder bond. Dit is volgens mij de normale gang van zaken bij veel maatschappijen.
a320/330,
lijkt mij wel leuk! weekje long-haul, 10 dagen vrij, weekje short-haul.
Ik dacht te hebben begrepen dat je 500 hrs op 1 type moet hebben voor je een ander type er bij mag vliegen. Daar moet je dan ook weer 500 hrs op vliegen en dan mag je mixed vliegen. Maar of dit volledig klopt weet ik niet zeker (staat wel in de JAR maar ga het niet opzoeken).