Minimum lengte Duitse maatschappijen

PH-BVL

New member
Hallo,

Ik heb een vraag.
Vandaag is mijn laatste dagje op de MFA en dan ben ik klaar. Ik ben natuurlijk hier en daar al aan het solliciteren en wil kijken of ik mijn kansen kan vergroten als ik mij vol inzet voor de DLR test. Nu heb ik al bij een aantal grote maatschappijen van Duitsland gezien zoals: German Wings, Lufthansa, Condor etc. dat de minimum lengte 1.65 cm is. Nou ben ik dus 1.60 cm. Met schoenen red ik de 1.65 wel.. en aangezien je die altijd aan hebt vraag ik mij af hoe ze dat meten.

Ik wil uiteraard investeren in het ontwikkelen van mijn Duitse taal.. maar als ik bij voor baat al weet dat het weinig zin heeft omdat ze mij toch niet aan zullen nemen vanwege mijn lengte, kan ik mij beter focussen op evt. een andere taal.

Misschien dat iemand van jullie hier ervaring mee heeft. Waarom is het bijv. bij de KLM 1.58 en bij andere weer 1.60.. Die vliegtuigen worden internationaal gemaakt.. En t lijkt mij dat daar tussen de verschillende maatschappijen niet heel veel veranderd wordt..
Het zou natuurlijk ook kunnen dat ze geen kleine mensen willen..
Nou ja hoor graag van jullie.
De Duitse maatschappijen waar ik het niet van kan vinden zijn: Air Berlin, TUI Fly
 
Ik weet niet waarom maatschappijnen verschillende criteria hanteren qua lengte. Maar je lengte wordt gemeten op blote voeten, dus zonder schoeisel, zooltjes etc. Het kan in jouw geval dus lastig worden. Ooit op de keuring heb ik een piloot gezien die alleen was gekomen voor bepaling van zijn lengte. Daarna kon hij weer vertrekken!

Suc6
 
Als ik me niet vergis zit Lufthansa Cargo ook op een lager minimum. Maar ik zou me wel 3x bedenken voor ik me diep in de schulden steek voor een opleiding waarbij je baankansen bij voorbaat al geringer zijn..
 
(Zij) ik ben idd al klaar ja. Nouja het enige waarin ik kan investeren is een Duitse cursus.. maar daarbij gaat het mij niet zo zeer om het geld, maar om de tijd.. en het frustrerende zou zijn dat je je DLR haalt.. aangenomen wordt en bij je medische keuring zeggen ze: " ja, maar jij bent geen 165cm.. "

Bij de medische keuring meten ze je idd ook zonder schoenen.. mja weet niet hoe streng ze dus zijn in Duitsland. Maar in deze tijd zal het waarschijnlijk gewoon nee zijn voor mij. Er zijn tenslotte nog genoeg concurrenten die wél 165 zijn...
 
Bel voor de zekerheid trouwens ook nog even met Aerologic. Die nemen verhoudingsgewijs erg veel vrouwen aan. Verder zijn ze in Duitsland streng wat zulke dingen betreft.
 
Welke school doe je, is dit je van te voren niet verteld?

Veel tijd investeren in Duits en DLR?
Als je werkloos thuis zit heb je toch tijd zat?
 
Terug
Bovenaan