Metroliner

  • Onderwerp starter Onderwerp starter ZaB
  • Startdatum Startdatum

ZaB

New member
Ik heb een ATPL frozen, IR en MEP. Nu heb ik via een connectie misschien iets gevonden in Duitsland. Ad hoc cargo vliegen op een multi engine turbo prop, de Fairchild Swearingen Metroliner. Nu vraag ik me af hoe het zit met de class rating of eventuele type rating hiervoor. Weet iemand wat ik precies nodig heb om deze kist te vliegen of waar ik deze informatie vandaan kan halen?
 
Twin engine turboprop, lijkt mij dat je daar een typerating voor nodig hebt.

Kist weegt net onder de 5700kg, ik had ergens gelezen dat je dan geen type rating nodig hebt. Maar dit was een Amerikaanse site dus weet ik niet of dit ook voor Europa geldt.

Weet er iemand waar ik deze regeltjes kan vinden? Ik heb gezocht naar JAA rules and regulations, maar kan nergens online een document vinden.
 
Voor de EU heb je 'n Swearingen/Fairchild SA226/227 License Endorsement nodig.

Bron (pagina 9)
 
Zoals reeds gezegd, voor de SA226/227 heb je in europa een TR nodig (geen class rating). Als het het bedrijf is waar ik ook voor heb gevlogen dan zijn alle kisten op 1 of 2 na SA227's, die idd ruim boven de 12500lbs zitten.

Houd wel rekening dat je met deze TR GEEN ATPL kan ontdooien. (Single Pilot Certified vliegtuig). Je uren tellen WEL mee onder FAR/JAR 25 voor het ontdooien.

Succes!
 
Terug
Bovenaan