Meeloopdag / Sectoronderzoek

Exclusive

New member
Beste Airworkers,

Ik ben 17 jaar en studeer aan de Hogeschool van Amsterdam. Momenteel ben ik bezig met een half-jaarlijkse studie, genaamd het Heroriëntatietraject. Hierbij zal ik mij weer helemaal gaan heroriënteren op de verschillende studies die er momenteel zijn.

Als opdracht van dit Heroriëntatietraject, moeten we een sectoronderzoek maken over een opleidingssector binnen het HBO. Denk aan Techniek, Opvoeding, Onderwijs etc. Mijn oog is natuurlijk op het prachtige Luchtvaart gevallen. En binnen deze sector, wil ik de opleidingen tot piloot gaan onderzoeken.

Voor dit sectoronderzoek moet ik veel informatie verzamelen over de opleiding tot vlieger, op de verschillende scholen die dit aanbieden (en dat zijn er nogal wat). Hierover zal ik dan een presentatie moeten geven, van wat ik nou echt van deze opleidingen vindt. Maar als opdracht moet ik ook één à twee dagen meelopen met een student op een opleiding tot vlieger. En hiernaar ben ik op zoek! Misschien zouden jullie mij kunnen helpen.

De meeloop dag zal minimaal één dag duren, als het kan twee dagen. De meeloop dag moet gehouden worden voor 22 maart. En het maakt niet uit aan welke luchtvaartschool deze gehouden wordt. Dus KLS, NLS, Stella, Martinair, DFA, het maakt niet uit.

Dus lijkt het jouw leuk om mij voor een dagje mee te nemen in de studie tot piloot. Of ken jij iemand die dit graag zou willen? Of kun je mij misschien op een andere manier helpen?Dan kun je contact opnemen via een PM, of laat een bericht achter in dit Topic. En dan zal ik met jouw contact opnemen, zodat we alles kunnen regelen.

Alvast hartelijk dank voor jullie bijdrage!

Groet,


'Exclusive'
 
Laatst bewerkt:
Waarom zo omslachtig... bel gewoon een vliegschool op

Tuurlijk, dit lijkt enigszins omslachtig. Maar als ik al meermalen een luchtvaartschool bel, waarbij ik uitleg dat ik opzoek ben naar een meeloopdag en de telefoon wordt zomaar opgehangen, dan is dat voor mij ook demotiverend om nog een school op te bellen. En ze beantwoorden ook niet - snel - je E-mails. Maar goed.

En hoezo zou dit omslachtig zijn? Volgens mij is het contacteren van studenten op een luchtvaartschool juist goed om zo iets geregeld te krijgen. Zij hebben immers wel connecties/netwerken binnen de school, die wellicht een meeloopdag kunnen regelen. Vandaar dit Topic.
 
Je zou er vanuit mogen gaan dat bedrijven/ vliegscholen dit via de officiële lijnen op een normale manier oppikken waarbij je dan wel een positief of negatief antwoord op je vraag krijgt. Blijkbaar is de praktijk anders...

Iig. succes ermee
 
Hey Exclusive,

Geloof me, doe jezelf voor als een mogelijk toekomstig student. Zeg dat je graag ruim 100K naar die commerciele tent brengt om een vliegopleiding te gaan volgen maar je voordat je de juiste keuze kunt maken graag eerst een dag of 2 meeloopt om te snuffelen.... wedden dat je welkom bent!

succes
 
Persoonlijk zou ik er denk ik moeite mee hebben als ik een fortuin voor een opleiding heb betaald en er komt dan iemand bij zitten voor een of ander onderzoek. Exclusive, hou in de gaten dat je hier niet te maken hebt met een universiteit/HBO, maar met privéopleiding, waar mensen heel veel geld voor betalen.
 
Maar als ik al meermalen een luchtvaartschool bel, waarbij ik uitleg dat ik opzoek ben naar een meeloopdag en de telefoon wordt zomaar opgehangen, dan is dat voor mij ook demotiverend om nog een school op te bellen. En ze beantwoorden ook niet - snel - je E-mails. Maar goed.

Exlusive, hoezo richt je je alleen op vlieg opleidingen?

Mag ik hieruit opmaken dat je hierna ook vlieger wil worden? Dan zou ik me met de reacties die je tot nu toe hebt gehad, goed achter de oren krabben of dit echt is wat je wil. Men toont nu hun ware aard; zolang je die 100K niet wil ophoesten ben je niet interessant genoeg... niet erg netjes om zo met potentiële studenten om te gaan. Zo niet; disregard deze alinea.
 
Bedankt voor jullie reacties allen!

Exlusive, hoezo richt je je alleen op vlieg opleidingen?

Mag ik hieruit opmaken dat je hierna ook vlieger wil worden? Dan zou ik me met de reacties die je tot nu toe hebt gehad, goed achter de oren krabben of dit echt is wat je wil. Men toont nu hun ware aard; zolang je die 100K niet wil ophoesten ben je niet interessant genoeg... niet erg netjes om zo met potentiële studenten om te gaan. Zo niet; disregard deze alinea.

Ik richt mij alleen op vlieg opledingen, omdat we voor onze onderzoek op maar één specifieke opleiding mogen meelopen. En je mag hieruit opmaken dat ik ook vlieger wil worden. Het liefst bij de KLu (tijdens mijn GVSS afgekeurt, maar mag over 1,5 jaar terugkomen omdat ik nog erg jong was), maar vliegen is natuurlijk wel een droom. Dus dan moet het bij een particuliere school.

En nee, het is niet netjes hoe ze met je omaan, als jij die 100K nog niet hebt laten zien. Maar daarom heb ik juist die meeloopdag nodig, dit sectoronderzoek. Om te zien of zo'n studie wel die 100K waard is.

Maargoed, ik ga gewoon lekker door met mensen bellen, en E-mails sturen. Mensen die meer weten over vliegopleidingen die meeloopdagen organisren. Jullie zijn altijd welkom en kunnen nogsteeds contact met mij opnemen :)

Groet,

Exclusive
 
Wellicht een open deur intrappen hoor maar heb je a op de 4e (zit IMT - VO (currently Aviation) daar nog?) etage van de Leeuwenburg gekeken?
 
Aviation studies zit op de 2e etage van het Leeuwenburg :). Die studie richt zich voornamelijk op andere zaken, dan het behalen van een atpl e.d. Zoals het ontwerpen van cockpits, het doorberekenen van een vliegtuig (op mechanisch vlak enzo). Maar wellicht heeft de studie wel contacten om een aantal leerlingen die piloot willen worden, mee te laten lopen op een vliegopleiding :D.

Bedankt vor de tip BMJ :D. Met de mensen die ik nog ken van het HvA zou het mij misschien kunnen lukken om in contact te komen met mensen van de aviation studies. En hopelijk regelen zij van die meeloop dagen.


Exclusive
 
Aviation studies zit op de 2e etage van het Leeuwenburg :). Die studie richt zich voornamelijk op andere zaken, dan het behalen van een atpl e.d. Zoals het ontwerpen van cockpits, het doorberekenen van een vliegtuig (op mechanisch vlak enzo). Maar wellicht heeft de studie wel contacten om een aantal leerlingen die piloot willen worden, mee te laten lopen op een vliegopleiding :D.

Bedankt vor de tip BMJ :D. Met de mensen die ik nog ken van het HvA zou het mij misschien kunnen lukken om in contact te komen met mensen van de aviation studies. En hopelijk regelen zij van die meeloop dagen.


Exclusive

Ja de studie heeft contacten met Stella, daar moet je blij van worden :passed:
 
Terug
Bovenaan