Medical

PH-yentl

New member
Beste allemaal,

Ik heb een vraag. Ik weet ook eerlijk gezegt niet zo goed of dit wel een topic is die hier thuishoort maar ik heb gezocht en kan niks vinden over de medical.

Stel nou dat je je medical eerste klas hebt (die dus 1 jaar geldig is) en je wil gaan verlengen maar dan niet voor eerste klasse maar 2e klas. Maakt het dan iets uit als je leukemie hebt? mag je dan blijven vliegen in sportvliegtuigen of zweefvliegtuigen?

Groetjes
 
Als je een Medical klasse 1 hebt heb je ook nog een 2 die 5 jaar geldig is. (4 jaar na het verlopen van je 1)

Tenzij je ziek bent geworden tussendoor is die gewoon geldig. Als je ziek bent geworden zal je je opnieuw moeten laten keuren voor je klasse 2. Ik weet niet uit mijn hoofd wat de eisen zijn met leukemie.
 
Mijn logica zegt dat het er nogal van af hangt welke vorm van Leukemie hebt. Van de ene wordt je een flink stuk zieker dan van de andere, maar bij de agressieve vorm denk ik ook niet dat je jezelf nog wel geschikt vind om te vliegen.
Ik denk dat de handigste manier om dit uit te zoeken is, is om een keer met een dokter te bellen die ook vliegmedische keuringen doet. Ik zou niet snel met zo een vraag een van de instituten bellen. Eventueel zou je kunnen overwegen om dan even over de grens te bellen naar een flugartz in Duitsland. Over het algemeen zijn die erg vriendelijk en ook best bereid om even een dergelijke algemene vraag te beantwoorden.
 
Terug
Bovenaan