Medical Klasse II -> I

Korte vraag,

Ik zit er erg hard over te peinzen om door te gaan voor ATPL (PPL nu een jaartje of 2 in bezit)

Weet iemand of je weer een initiele keuring moet ondergaan als je van een klasse II naar een klasse I medisch wilt?

Tnks
M
 
Hoi,

Een vriend van me heeft ook een klasse II maar moest toch klasse I initieel alsnog doen.

Hij had onderstaande mail gekregen



"Although you have a Class 2 medical you have to attend a full initial Class 1 medical to get a Class 1.
The cost of the medical is 344 euro including the tax of the issue of the medical."

GM
 
Ik kan uit eigen ervaring bevestigen dat je idd een initlee keuring moet doen.... helaas.
 
Ik heb ook met dat bijltje gehakt en hoefde geen nieuwe keuring te doen.

Ik had in april van dat jaar nog een klasse II gedaan. Toen ik in september een aanvraag voor een klasse I keuring deed werd ik opgebeld door "Good Old" Soesterberg met de mededeling dat ze wel even de arts naar mijn klasse II keuring zouden laten kijken.
"Mochten alle waarden voldoen aan de klasse I keuring, kon deze "herkeuring"administratief afgehandeld worden. (tegen een financiele vergoeding a fl15,-"

We spreken hier over september 1999. Wellicht was "Good Old" Soesterberg en "Oude stijl" toch zo slecht nog niet.
:rolleyes:
 
Terug
Bovenaan