MCC waar???

  • Onderwerp starter Onderwerp starter turning final
  • Startdatum Startdatum
T

turning final

Guest
Iemand een idee waar ik het beste mijn MCC kan doen???

Ik zou graag willen weten wat jullie ervaring is geweest waar jullie het gedaan hebben.

Ook niet onbelangrijk de prijs vermelden en op welke sim.

Alvast bedankt!
 
MCC kun je doen bij bijvoorbeeld Orbit Groundschool.
Prijs: 2.495 € per persoon.
Op de B737 New Generation, generic simulator.

3 dagen groundschool.
20 uur simulator training.
CBT en FMS training
Orbit GS Training Manual.

Het duurt ongeveer 7-8 dagen.
 
Hun sim is NIET gecertificeerd. betekent dat je geen mcc erop kunt doen, maar wat zij noemen mcc refresher.

Dus deze valt af.

Nog iemand een idee????

Ben net gestuit op flightware.
Iemand ervaring omtrent deze tent??

Graag wat meningen delen.
 
Laatst bewerkt:
Ow sorry! Er staat hier indd refresher maar had wel verwacht dat n losse mcc ook wel mogelijk zou zijn,,, sorry.
 
Geeft niet,

ben al blij dat iemand reageerd.
Ik zit te wachten op reacties van flightware.. zowel positief als negatief.
 
Ik heb het bij TFC in essen gedaan. 2 weken, Boeing 737-300 (A320 kan ook dacht ik), 30 uur, 2 dagen ground school. Koste iets van 4500 euro.

Ik weet niet echt wat ik er van moet denken. Ik kan niet vergelijken met andere bedrijven maar vond het eigenlijk wel erg makkelijk gaan. Nou hoor ik dit altijd van (ex) mede studenten, omdat wij in de opleiding al in multi crew concept vliegen. Het leuke was dat we bij TFC toen ook meerdere 737 type rating oefeningen hebben gedaan.
 
@Apoe,

Ik zit zelf halverwege (zowel theorie als praktijk), en probeer voor volgendjaar wat indicaties te verkrijgen van kosten zoals MCC (doe alles modulair).
Je hoort, en leest veel verschil in prijs, wel of niet FFS, etc etc.
Over TFC lees ik overwegend positieve dingen, en vroeg me af hoe het taal technisch werkt, mijn duits is nl. niet zo dat ik kan l*llen als brugman.. hoe gaat dat daar in z'n werk, en heb je ook verblijf geregeld daar?

Thnks
 
Ook ik heb bij TFC mijn MCC gedaan ong 2 jaar geleden en is mij ook prima bevallen, mensen zijn ook erg aardig en spreken allemaal Engels!

Verblijf kan daar voor je geregeld worden was geloof ik iets van 25 euro incl. ontbijt per nacht maar het is zeker geen 5 sterren hotel!
 
Flightware in Hoofddorp. http://www.flightware.nl
Heb daar een paar uurtjes op de Beech sim gezeten (geen MCC) en ik moet zeggen dat me dat enorm was bevallen. Jan van de Meer is een super kerel. ;)

daar kan ik het alleen maar mee eens zijn! niet mijn mcc gedaan daar, wel profcheck en goeie verhalen over de mcc gehoord.

en nou ja, kosten zijn natuurlijk ook een klein stukkie lager dan een 737 mcc a 4000 (!!!!!) euri...
al heb je wel wat leuke jet mcc cursussen voor een veel lager bedrag, en dat is dan ook wel weer wat waard....
 
Volgens mij was het bij TFC altijd 4000 euro maar nu is de prijs iets van 2950.
Wat mij goed bevallen is bij TFC is dat je eigenlijk een halve type rating doet en zo veel beter voorbereid bent als je later een type rating voor een airline moet doen.
(je krijgt 2 week cbt training en in de sim behandel je de meeste failures voor de 737)
Qua prijs/kwaliteit is het denk ik geen slechte deal.
 
Bij TFC kunnen de instructeurs wel gewoon engels. Het zijn piloten die gewoon actief vliegen dus ze moeten wel heh. En net zoals Titan zegt, je doet veel type rating spul mits je al redelijk in MCC kan werken als je daar komt.

Ik verbleef daar in het "Rathause 1910" in Essen-Heidhausen. Dit is ongeveer 10 minuten rijden van TFC. TFC heeft zelf ook kamers maar die waren vol toen ik er was (stewardessen heh:)).
 
Terug
Bovenaan