Max leeftijd ?

gerpols

Member
Dames / Heren,

Even een snelle vraag !

Tot welke leeftijd mag je met een EASA CPL commercieel single pilot blijven sturen ?

Enja, ik ben niet meer de jongste, althans niet op mijn birth certificate :biertje:.

Ger
 
JAR-FCL 1.060
Beperking van bevoegdheden van houders van een bewijs van bevoegdheid die
60 jaar of ouder zijn
(Zie bijlage 1 bij JAR-FCL 1.060)
(a) 60 – 64 jaar. De houder van een bewijs van bevoegdheid die de leeftijd van 60 jaar heeft
bereikt, mag niet fungeren als vlieger van een luchtvaartuig, dat betrokken is bij
commercieel luchtvervoer uitgezonderd:
(1) als lid van een bemanning bestaande uit meerdere bestuurders en op voorwaarde dat
(2) deze houder de enige bestuurder is van het cockpitpersoneel die de leeftijd van 60 jaar
heeft bereikt.
(b) 65 jaar. De houder van een bewijs van bevoegdheid die de leeftijd van 65 jaar heeft bereikt,
mag niet fungeren als vlieger van een luchtvaartuig, dat betrokken is bij commercieel
luchtvervoer.
bron
 
Ger ik zie dat je trouwens vraagt naar de nieuwe EASA wetgeving. Ik quote uit de huidige JAR-FCL en weet niet of er bij invoering van EASA op dit vlak iets gaat veranderen.
 
Zweuvert, ik hen inderdaad een EASA CPL, maar ik ben bang dat er qua regelgeving niets verandert wat deze leeftijden betreft. Als iemand een ander idee heft hoor ik het graag. Ik heb geen FI aantekening op mijn EASA brevet, maar instructie geven mag zolang je een klasse 1 medical hebt.........toch ?????

Ger
 
Terug
Bovenaan