Een vliegtuig dient regelmatig gevlogen te worden. Een probleem als je het langere tijd niet vliegt is corrosion. De vraag is wat is langere tijd en wat dien je te doen op corrossie te voorkomen.
Om goed te zijn, dient een vliegtuig alle 7 dagen te vliegen. Voor vele privaat piloten is dit niet het geval, zeker niet als ze alleen eigenaar zijn van een toestel.
Al je het tussen 7 en 30 dagen niet vliegt, zou de schroef regelmatig ( eens oer week) manueel een paar keer gedraaid moeten worden. Daarenboven zou de olie moeten vervangen worden door een minerale olie die enkel de bescherming van het vliegtuig tot doel heeft . Staat het vliegtuig tussen 30 en 90 dagen stil, dient daarenboven een spray gebruikt te worden (cylinders) en dient de afdekking van het vliegtuig verbeterd te worden zodat er geen buitenlucht aankan. Indien het langer dan 90 dagen niet gevlogen wordt, moeten de spark plugs ook nog beschermd worden ( kapje).
Tot zover de theorie ? Wat is de praktijkervaring echter om je motor adequaat te beschermen als hij een tijdje niet gebruikt wordt.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Om goed te zijn, dient een vliegtuig alle 7 dagen te vliegen. Voor vele privaat piloten is dit niet het geval, zeker niet als ze alleen eigenaar zijn van een toestel.
Al je het tussen 7 en 30 dagen niet vliegt, zou de schroef regelmatig ( eens oer week) manueel een paar keer gedraaid moeten worden. Daarenboven zou de olie moeten vervangen worden door een minerale olie die enkel de bescherming van het vliegtuig tot doel heeft . Staat het vliegtuig tussen 30 en 90 dagen stil, dient daarenboven een spray gebruikt te worden (cylinders) en dient de afdekking van het vliegtuig verbeterd te worden zodat er geen buitenlucht aankan. Indien het langer dan 90 dagen niet gevlogen wordt, moeten de spark plugs ook nog beschermd worden ( kapje).
Tot zover de theorie ? Wat is de praktijkervaring echter om je motor adequaat te beschermen als hij een tijdje niet gebruikt wordt.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk