LVNL kaart 2014

Whiskey Compass

New member
Zojuist zag ik dat de LVNL VFR kaart 2014 uit is, met 6 maart 2014 als effectieve datum.

Nu vond ik de 2013 versie van die kaart een verschrikkelijk ding en gebruik ik daarom uitsluitend de DFS kaart. Ik zou die LVNL 2014 kaart daarom liever niet aanschaffen. Eigenlijk nog het meest omdat ik hoop dat door een dalende verkoop, de weg naar samenwerking met de DFS weer wordt gevonden.

Mijn vraag: vlieg ik met de oude DFS kaart (en dus zonder LVNL 2014 kaart) in de vliegtas nog legaal? De nieuwe komt pas in juni 2014 en er zijn dus wel wat maanden te overbruggen...
 
Zolang die DFS kaart nog binnen z'n geldigheid valt en alle veranderingen die aangekondigd zijn middels de AIP zijn erop aangetekend kan je hem gewoon gebruiken volgens mij.
 
Je moet een actuele, bijgewerkte kaart bij je hebben. Er zit geen uiterste houdbaarheidsdatum aan je kaart, zolang je de wijzigingen er maar op aanbrengt. Als jij je kaart uit 2013 actueel gehouden hebt, dan is er niets aan de hand.
 
Kwaliteit is wel ietsje beter in vergelijking met de kaart van vorig jaar. Nog steeds erg druk, maar bijv. TMA lijnen zijn wat doorzichtiger, waardoor onderliggende items beter zichtbaar zijn.
 
Terug
Bovenaan