Lufthansa gaat direct entry mensen aannemen

Pontius

New member
Voor de mensen met ervaring die behoorlijk duits kunnen spreken en onder de 33 jaar oud zijn: Als Ready Entry durchstarten und abheben.
Lufthansa ist die erfolgreichste Airline Europas und möchte diesen Vorsprung weiter ausbauen - mit Ihnen im Cockpit.


http://www.lufthansa-pilot.de/
 
Ik wil de pret niet graag drukken, maar Lufthansa heeft nog een behoorlijke wachtlijst met jongens van hun eigen vliegschool. Voorlopig kan ik me dus niet voorstellen dat ze RE´s aannemen. Dat gaan ze er bij de Personalvertretung en de vakbond ook niet doorkrijgen denk ik. Héél misschien komt er een mogelijkheid om direct bij LH Cargo binnen te komen. Maar ook dat is nog erg onzeker.
 
Die eisen staan al eeuwen op de website. Dat wil niet zeggen dat er vraag is. Idd, misschien dat vanaf 2007 er weer mogelijkheden zijn. Voorlopig kan je het vergeten.
 
Mét ervaring kun je volgens mij wel bij LH Cargo (MD11) solliciteren. Daar mogen hun eigen wachtlijsters wegen gebrek aan ervaring niet heen. Is dus, als het lukt, een goeie mogelijkheid om het Konzern binnen te komen.

Ervaringseis is volgens mij minimaal 1000 uur jet, type niet zo belangrijk. Misschien ook een gewichtseis, maar dat weet ik niet precies.
 
Bij LH Cargo kun je weliswaar solliciteren maar er is daar nog geen besluit genomen of ze nu ook weer RE´s aannemen. Voorlopig worden er eerst nog een aantal ex-737 en -320 vliegers omgeschoold.

Wat betreft díe gewichtseis... Geen idee, maar met 80 kg mag ik er nu wel vliegen!
 
Ready entries werven, met 150 man CLH op de wachtlijst voor Cargo???

Schiet mij maar lek....:confused:
 
Ok , here's the lowdown:

CLH-GF "legt niemand iets in de weg die naar Cargo wil" echter wil wel een voorlooptijd van 8 ( that's right,acht) maanden om zogenaamd nieuwe co's op te leiden als vervanging.
Probleem is dat Cargo maar max.2 tot 3 maanden vooruit KAN plannen en dus niks aan dit soort regelingen heeft!

Ergo:CLH laat zogenaamd mensen gaan, maar daar heeft Cargo nop aan , aangezien ze met 8 maanden termijn überhaupt niet kan plannen.

Feit:CLH houdt haar piloten die wel weg zouden willen , Cargo komt er ( ernstig?) tekort...

Sterk staaltje politiek , wa:1855: ?
 
en onder de 33 jaar oud zijn: Als Ready Entry durchstarten und abheben.

Euh........ ik dacht dat leeftijdsdiscriminatie niet langer toegestaan is in Europa????

Oke met uitzondering dan van Nederland en Duitsland :mad: :mad: :mad: !!!!

GJK

PS voor zover ik weet is er nog geen verbod op gewichts discriminatie :D :D :D
 
Kace, uit een mailtje van van meneer Krombach blijkt dat er o.a. 24.04.06 4 RE bij LCAG beginnen.

27.03.06 beginnen er 8 CLHers bij LCAG.

Verder is er nog niets bekend.

groetjes en veel plezier op de MD11
 
Terug
Bovenaan