Lufthansa Cityline

Blackbird

New member
Mensen,

Wie weet hoe het zit met je bankrekening opgeven etc tijdens je online application bij Lufthansa Cityline?
Dit staat er op een gegeven moment:

Für die Anreise zu den Eignungsuntersuchungen und die Übernachtung in Hamburg erhalten Sie von uns eine Reisekosten- und Übernachtungspauschale.

Is er iemand die weet wat dit laatste stukje betekend?

groeten
 
Vrij vertaald: "Voor de reiskosten en de overnachtinskosten ten behoeve van de onderzoeken in Hamburg krijg u van ons een standaard reiskosten en overnachtingsvergoeding"

"Pauschale" betekent dus dat het om een vastgelegde vergoeding gaat. In het geval van het hotel doet het er dus niet toe of je in het Hyatt snurkt of in Gasthof Heinz und Rita. De reiskosten zworden waarschijnlijk vastgesteld volgens een "km-"Pauschale" oftewel eurocent/km. Anders gewoon effe Frau Boehm bellen.......+49-2203-596........
 
Hey Pander,

Een reactie van jou verwacht, maar niet ZO snel!!! top van je kerel.
Bedankt voor je uitleg!

Dan is het me duidelijk.

cheers
 
Volgens mij valt dat wel mee. Je salaris niet nee, maar zulke losse betaling moet wel lukken. Ik meen me te herinneren dat ik de vergoeding voor de DLR-test in NL uitbetaald kreeg.

Beetje lullig om een rekening te openen, om 50 euro terug te krijgen, om dan vervolgens niet aangenomen te worden. (niet dat we daar van uitgaan natuurlijk)

Los daarvan dat het zonder werkcontract en/of vast adres in DL zoiezo onmogelijk is een rekening te openen.
 
Werd die DLR test destijds niet pas vergoed toen we eenmaal aangenomen waren en dus ook al een Duitse bankrekening hadden?

Voor zover ik me kan herinneren hebben ze mij nooit die reis/overnachtigs"pauschale" betaald trouwens, volgens mij is dat nieuw.....

Oh Blackbird, ik heb nog wel een Duitse bankrekening trouwens........... :D
 
@variatie: Los daarvan dat het zonder werkcontract en/of vast adres in DL zoiezo onmogelijk is een rekening te openen.

Dat is dan iets van na de EU. Van de tijd voor de EU ken ik een heleboel mensen die in DLD een rekening hadden, zoveel zelfs dat banken in het grensgebied medewerkers een cursus Nederlands lieten volgen om de NLers in eigen taal te kunnen helpen
 
Terug
Bovenaan