Ik zie de ironie in het bericht van B77W wel, maar laat ik mij even beperken tot korte, (zo veel mogelijk) feitelijke antwoorden.
Je stelt eigenlijk een aantal vragen.
-1- Mag ik met een PPL brevet commerciële activiteiten ondernemen?
Nee, dat is niet toegestaan. Daarvoor heb je een CPL (Commercial Pilot License) nodig.
-2- Hoe lang duurt een PPL opleiding?
De lengte van de opleiding is gedeeltelijk afhankelijk van jouw talent, maar vooral ook van je inzet. Een PPL opleiding is af te ronden in een paar weken, maar kan ook veel langer duren. In verband met verlopende examens zou je op maximaal twee jaar moeten mikken.
-3- Hoe duur zijn de opleidingen?
Dat is nogal sterk afhankelijk van waar je je opleiding volgt. Reken voor een PPL opleiding in Nederland, inclusief alle examens en bijkomende kosten op een bedrag tussen de 12.500 en 15.000 euro. Als je een PPL opleiding in Duitsland wilt doen, kan je daar minimaal 2.500 euro van af trekken.
In Frankrijk kan je de opleiding minimaal 20% goedkoper afronden dan in Duitsland, maar dan moet je wel lid worden van een vliegclub en dat betekent dat je ook "corvee diensten" moet draaien. (Hmm en je moet (goed) Frans spreken.
-4- Wat komt er kijken bij het uitvoeren van luchttaxi diensten?
De reactie van B77W kan wellicht wat bot overkomen, maar het is wel een goede samenvatting.
Begrijp mij trouwens niet verkeerd. Ik snap de reactie van B77W erg goed. Discussies die aan dit onderwerp gerelateerd zijn, zijn al redelijk vaak gevoerd op dit forum.