LPE? Waar het beste te doen in NL?

V1Rotate

Well-known member
Hallo allen.

Momenteel druk bezig met F ATPL opleiding in Litouwen zoals bekend.

Vraag:
- Aangezien het hier in Litouwen vrij lastig is om een 5 of 6 te krijgen voor LPE , overweeg ik om het in NL te doen. Waar kan ik dat het beste doen?

Ik spreek dagelijks Engels, en heb in verschillende landen gewoond waar ik ook dagelijks Engels sprak. Dus ik kan aardig woordje Engels spreken.

Is het überhaupt mogelijk? Zie mijn vraag? Om het in NL te doen , terwijl ik straks verder Litouwse brevet krijg.

Mvg,

V1
 
Hoezo is het niet mogelijk om LPE toets te maken in Litouwen? En waarom zou dit uberhaupt zo lastig zijn?

Het kan wel in Litouwen, maar die gasten hier geven bijna nooit LPE 5 of 6.
Ik heb zelfs gehoord dat een Native Engels spreker hier een 4 kreeg. Kun je nagaan.
Dus vandaar dat ik het in NL wil doen. Wil minimaal 5 hebben. Maar liefst een 6. Je kan er maar klaar mee zijn.
Ik wil zowiezo na het behalen van mn Brevet alles omzetten naar NL brevet.

Mvg
 
Ik kan je ATC Communications (atc-comm.com) van harte aanbevelen. Zeer goede ervaring mee.

Ik heb het examen (level 5, terwijl mijn Engels zeker niet fantastisch is) 'live' gedaan, maar tegenwoordig kan online ook, meen ik te hebben begrepen.
 
Ik zou inderdaad eerst even navragen bij diegene die jouw brevet gaat uitgeven, of een LPE uit NL goed gekeurd wordt.
 
Hebben we nu eigenlijk zelf door hoe belachelijk die hele LPE-test is ?
De een zegt van hier krijg je niet zo gemakkelijk een ..(cijfer) en een ander zegt; eigenlijk ben ik niet zo goed (vrije vertaling), maar ik krijg wel een (hoger)..(cijfer).
Beste mensen..., dat is toch te zot voor woorden en zonde van je dure centen die je aan zo'n test moet besteden, terwijl je misschien al jaren je RT op zak hebt.
 
@boerharms

Volgens mij is het allemaal stemmingmakerij... Net zoals mensen die hun rijbewijs niet in 1x halen ("examinator was chagrijnig", sure.....).
 
Met redelijk wat collega's hebben wij het hier gedaan:
http://www.air-comms.nl/

Wij hebben ze op locatie laten komen, maar hun examinators zitten ook verspreid door het land (voor een privé afspraak). Eens in de zoveel tijd is er ook een examen moment op Lelystad.
 
Hartelijk dank mensen.
Ik ga alle mogelijkheden bekijken.
Ik ga ook morgen even navraag doen bij de CAA van Litouwen. Immers in sommige dingen zijn ze hier nog wel beetje achter gesteld, dus moet wel zeker weten dat een NL LPE geen problemen oplevert. Bedankt voor de tip om dit te bekijken.

Nogmaals. Danks is groot.

Mvg,

V1
 
Ik ga ook morgen even navraag doen bij de CAA van Litouwen. Immers in sommige dingen zijn ze hier nog wel beetje achter gesteld,

Achtergesteld :biertje:? NL is een van de landen die mbt de JAA het minst Joint is. Een voorbeeld; ben je een Nederlandse brevethouder dan mag alleen een Nederlandse examinator je brevet aftekenen, is de examinator een buitenlandse brevethouder dan dien je de papieren op te sturen (natuurlijk weer dik betalen) en krijg je vervolgens je nieuwe brevet thuis gestuurd. In de rest van de JAA wereld mag iedere JAA examintor de breveten aftekenen.
 
Achtergesteld :biertje:? NL is een van de landen die mbt de JAA het minst Joint is. Een voorbeeld; ben je een Nederlandse brevethouder dan mag alleen een Nederlandse examinator je brevet aftekenen, is de examinator een buitenlandse brevethouder dan dien je de papieren op te sturen (natuurlijk weer dik betalen) en krijg je vervolgens je nieuwe brevet thuis gestuurd. In de rest van de JAA wereld mag iedere JAA examintor de breveten aftekenen.

Met EASA mag dat sowieso niet zo maar meer, wat erg jammer is als je een rating in het buitenland wilt halen.
 
Terug
Bovenaan