Loss of license

first_solo

New member
Wie kan mij helpen aan een aantal opties en bedrijven die deze verzekering kunnen afsluiten.

En wat gaat het per maand ongeveer kosten.

Het gaat mij erom dat als ik tijdens mij opleiding op medische grond wordt afgekeurd ik toch mijn opledingskosten kan afbetalen.

Is een loss of license verzekering voldoende of zie ik iets over het hoofd ?
 
Een hele bekende in de luchtvaartwereld is A.J. Driessen BV

<a href="http://www.ajdriessen.nl/frm/frame.htm" target="_blank">Driessen Verzekeringen</a>
 
Alvast bedankt voor jullie reacties !

Kan een van jullie een schatting geven wat het ongeveer gaat kosten per jaar. praten we over € 10, 100 of 1000 en euro ?
 
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citaat:<hr /><font size="2" face="Verdana, Arial">Oorspronkelijk gepost door first_solo:
<strong>Alvast bedankt voor jullie reacties !

Kan een van jullie een schatting geven wat het ongeveer gaat kosten per jaar. praten we over € 10, 100 of 1000 en euro ?[/quote]Voor zover ik me kan herinneren ergens rond de 600 euro.
 
En waar ben je dan voor verzekerd? (ja dat je je brevet verliest, maar ik bedoel wat wordt dan uitgekeerd?)

Gonna
 
Je krijgt het bedrag uitgekeerd waar je je voor hebt verzekerd. The sky is the limit! Maar de premie is natuurlijk wel afhankelijk van het door jou gewenste uitkeringsbedrag.

<small>[ 19 februari 2003, 10:46: Bericht bewerkt door: SAP pro ]</small>
 
Je kunt het beste zelf een offerte aanvragen van de premie. Premie is meestal afhankelijk van leeftijd/geslacht/looptijd/verzekerd bedrag en eventueel medische achtergrond.

<small>[ 19 februari 2003, 13:40: Bericht bewerkt door: Stixits ]</small>
 
jo,

ik heb nog ergens een LOL bij de ABN in NL.
daarbij heeft mijn baas er standaard een in je contract zitten.
wat ik kan aanraden is het volgende zgn Topcover
zie <a href="http://www.topcoverdirect.co.uk" target="_blank">http://www.topcoverdirect.co.uk</a>
DIT IS GEEN LOL,MAAR EEN AANVULLING HIEROP!!!

wat houd het in.
een LOL betaald nl maar eenmalig uit in 1x een groot bedrag. topcover moet je zien als aanvulling hierop. zij noemen het een inkomsten protectie. mocht je nu je medical verliezen, krijg je natuurlijk je LOL, maar heb je topcover krijg je tot je eigenlijke pensioendatum je verzekerde bedrag.

in het kort.
ik velies mijn medical
ik krijg van LOL 1x groot bedrag.
met topcover krijg ik nu ELKE maand een verzekerd bedrag, wat gelijk kan zijn aan je huidige salaris, tot aan 60 jaar. en dan ga je met pensioen.

ik betaal een premie van 160 US$ per jaar voor een verzekerd bedrag van 8500 US per maand bij verlies medical.

k.

edit: de premies zijn zo laag omdat deze verzekering collectief werd aangevraagd door mijn vakbond. de vakbond heeft bij een lidmaatschap al een bedrag van 2500 US meeverzekerd. dit heb ik zelf weer verhoogd. je kan bij deze club ook nog andere verzekeringen onder brengen

<small>[ 24 februari 2003, 23:03: Bericht bewerkt door: KLIKO ]</small>
 
Hoi Kliko,

Kan je deze topcover ook alleen afsluiten zonder LOL? Met zo weinig premie en een uitkering van 8500US per maand kan ik mijn resterende schuld makkelijk afbetalen en nog leven ook.

Hang loose
 
jo

volgens mij wel, lees effe door die website info, en anders stuur ze een email.
de meeste banken willen een LOL voor de lening, maar voor jezelf is dit natuurlijk ideaal, de rst van je niet vliegende leven gewoon nog hetzelfde bedrag elke maand.

ik moet bekennen dat het voor mij allemaal is voorgekauwd door de vakbond. ik hoef alleen maar een papiertje met mn naam te geven en aangeven hoeveel ik per maand wil.

let wel er zijn natuurlijk beperkingen, je moet 100% medisch afgekeurd worden, met geen kans om ooit nog profi te vliegen.

je zou je bank eens moeten vragen of dit geen optie voor ze is ipv een LOL, dit geeft ze net zo veel zekerheid. op de website staat dat ze het collectief willen dus vind een bank met enkele vliegers en laat hun het regelen, of vraag de OVN of ze er wat mee kunnen.

in NL loopt het geen vaart met gezien het sociale stelsel, maar toch leuk dat als je niet meer kan vliegen toch hetzelfde salaris kunt houden...

K.
 
ook toevallig
krijg net een email met mijn topcover.
de prijzen zijn nu 15% gestegen, moet weer aangeven of ik wil verhogen of niet.

Oboema, je kan maar max 75% van je maandelijkse salaris verzekeren dit is incl 13e maand, huistoelages bonus etc.
deze topcover is ideaal voor mensen in het buitenland met een wat minder sociaal stelsel.

K.

<small>[ 25 februari 2003, 11:35: Bericht bewerkt door: KLIKO ]</small>
 
Ik lees op de site van Topcover dat die income protection voor maximaal 5 jaar wordt uitbetaald.

Kan iemand er opheldering over geven want volgens mij betalen ze je niet t/m je pensioen als er wat met je gebeurt.

groeten

Lazy J
 
Terug
Bovenaan