Loss of License Verzekering?

Pil Oot

New member
Simpele vraag, ik heb zelfs even gezocht op de site/ge-googled;

Waar kun je het beste terecht als jonge, aankomende piloot voor je LoL-verzekering?
 
Eerste 2 jaar (tot je je brevet hebt) valt 't onder "loss of Instruction-insurance"
Meestal door de bank voor jou geregeld, of iig hebben die wel een (evt. minder) mooi voorstel klaarliggen.

Daarna, (na slagen, met licence) LoL. Ik heb de mijne bij Nederlandsche Luchtvaart Pool. www.nlp.nl Ben tot nu toe tevreden, maar dat is ook logisch. Hij is goedkoop, en ik heb 'm nog niet nodig gehad. De vraag is natuurlijk, betaalt 'ie ook uit als ik idd mijn brevet verlies.
Dat is een risico dat je met bijna elke verzekering houdt. Ze proberen er natuurlijk altijd onder uit te komen.

In mijn geval betaalt hij een vast bedrag uit, en daarna sta ik daar. Geen baan/inkomen, maar ook geen schuld.

De andere optie is een veel duurdere verzekering, die echter (tot een bepaalde hoogte) je inkomsten-verlies compenseerd. Die is hier in Duitsland nogal populair, maar ik vind het rendement daar behoorlijk waardeloos. Enige "voordeel" is dat je niet per sé meer moet gaan werken. Maar thuis voor de buis bier drinken en l*llen hoe mooi het leven vroeger wel niet was, daar wordt je ook niet vrolijker van. (nouja, ik niet.)
 
Hoi,

Ik heb een "klein" oogprobleempje en ik helaas geen inkomstenverzekering afgesloten. Afhankelijk voor welke maatschappij je vliegt of gaat vliegen kan ik ten zeerste aanraden om een volledige/gedeeltelijke inkomstenverlies verzekering af te sluiten. Scheelt bijzonder veel stress als je een medisch probleem krijgt.
 
De vraag is natuurlijk, betaalt 'ie ook uit als ik idd mijn brevet verlies.

Ja hij betaalt uit, ik ben zo iemand die tijdens de opleiding is afgekeurd. Ik heb de volledige opleidings kosten vergoed gekregen (ex. rente maar dat stond ook in de voorwaarden)

Ik raad dan dus ook zeker aan om een loss of license te nemen. Ik hoop het niet voor je maar het kan zeker nodig zijn.

Mvg,

Aj.
 
Bij welke verzekeringsmaatschappij heb jij die verzekering afgesloten?
Ik ben nu ook bezig met het regelen van mijn opleiding (contracten en financiering) en de ING zegt wel dat ze een soort 'garantiefonds' hebben, maar missschien kan ik hun versie ervan zelf ook wel regelen, maar dan goedkoper.
Alvast bedankt!
Suus
 
Hallo hallo,

bij de luchtvaartpool, dit was overigens ook via de ING.
Dit was dus een lening met een (volgens mij) verplichte levensverzekering en een (volgens mij) optionele loss of license verzekering.

Hoe het met het garantiefonds zit weet ik niet. Er werd toen ik begon (eind 2003) ook al over gesproken. Of er nu ook daadwerkelijk een garantie fonds is weet ik niet.

Ik zou zeggen vraag er verder naar bij de ING (of bij welke bank je ook gaat), en ik weet zeker dat ze je verder kunnen helpen.
Je zou verder ook bij de school waar je heen gaat kunnen informeren wat het beste is om te doen.

Verder veel succes met de opleiding!

Aj.
 
Hee Suus,

ben jij bij de ING geweest voor een financiering voor de NLS? Hoe beviel jou het gesprek? Borgstelling ook al in orde m.b.v. je ouders? Wanneer begin je met de opleiding?

Gr. RR
 
Goedemiddag heren, (en eventueel dames!)

Ik had nog een korte vraag over de LOL of LOI verzekering.

Zijn hier nog "speciale" clausules van kracht? bijvoorbeeld het niet meer mogen motorrijden. (gehoord in een ander topic) of iets dergelijk?

Groeten

Steen bak
 
Zijn hier nog "speciale" clausules van kracht? bijvoorbeeld het niet meer mogen motorrijden. (gehoord in een ander topic) of iets dergelijk?

Helaas wel en daardoor heb ik mijn "speelgoed" verkocht. Better play safe than sorry later... motorrijden, skydiven, duiken, bergklimmen, racen zijn sporten die niet echt goed combineren met het leven in de cockpit.

Dus, vanaf het moment dat je de lening ondertekent, Take easy!!

Gr. E.
 
Thanks. beetje jammer idd moet me toch vervoeren naar school.

zijn er ook lol's die dit niet hebben (ok de premie zal wel ff anders zijn, hoeveel?) of loi's?

Steen bak
 
Laatst bewerkt:
Motorrijden is bij mij wel mogelijk. Heb ook een polisje bij NLP en heb ze gebeld. "ohh geen probleem, ik stuur wel ff een polisaanvlling waarin staat dat het wel mag"...was het antwoord.
En dat klopte.

Dus .. bellen maar !;)

groet
C
 
Hee Thanks voor de bevestiging;)

Had ze vanochtend al even gebeld en idd motorrijden? dat kan zolang je niet gaat motor-crossen oid. en van sky-diven zijn ze idd niet gecharmeerd:grijns:

(een pak van mn hart dat motor rijden :biertje: )

Groeten

Steen bak.
 
Terug
Bovenaan