Loss of License en brildragers gaan niet samen...

Spacecake

New member
Hallo collegas,

Sinds enige tijd probeer ik in Duitsland een LoL af te sluiten. Na een medische keuring en nog eens een extra vragenblad omdat ik kortzichtig ben (medisch gezien ), heb ik nu een brief ontvangen dat ik voor alles verzekerd kan worden met uitzondering van mijn kortzichtigheid.

Ik begrijp dat ik een extra risico meebreng voor een verzekering maar ben natuurlijk ook niet de enige bril-(of in mijn geval lens-dragende) piloot. Ik heb -3,75 dioptrien en dit is sinds drie jaar stabiel (ben nu 30 jaar).

Wat ik graag wil weten is, of één van jullie een soortgelijke ervaring heeft met zijn LoL of juist zonder problemen verzekerd is.

Alvast bedankt!
 
Ik ben bij de Nederlandse Luchtvaartpool verzekerd, ben brildragend, en heb daar nooit iets over gehoord....

Dit is sowieso voor het eerst dat ik hoor dat een LoL verzekering een uitzondering maakt voor de ogen. En toch ken ik heel veel vliegers met bril!

Ik zou zeggen: Zoek een andere verzekeringsmij. Als die je wel een offerte sturen, stuur die dan weer naar je Duitse verzekering als je echt graag daar wil zitten. Misschien dat je ze zo kan overhalen.
 
Terug
Bovenaan