LOL verzekering bij parachutespringen

prettyfly

New member
Beste collega's,

Onlangs ben ik begonnen met het uit een vliegtuig springen, in plaats van er in blijven zitten. Ik vind het ontzettend leuk en verwacht hier ook mee door te willen gaan.
Wellicht loopt hier iemand rond die me meer kan vertellen mbt de LOL verzekering.

Alvast bedankt!
 
Why would you jump out of a perfectly good airplane? ;)

Suggestion:- Contact the Insurer and ask them. I suspect you are not covered.
 
prettyfly my dear.

Zoals 19 of 77 al zegt, warom uit een vliegtuig springen wat niet kapot is.
Daarbij wil ik zelf nog opmerken dat een parachute er is om je leven mee te redden, niet om het te riskeren.

In mijn erg jonge jaren heb ik nog para's gedropt. Tsjonge jonge jonge. Lunatics.
Als je niet tenminste eenmaal iets gebroken had telde je niet mee en breuken of dergelijke ongemakken werden als sticker op de overall gespeld als ware het onderscheidingstekens. Meer dan drie, mocht je in de bar een grote bek open trekken.

Een keer was ik take off met een bak para's en op 600 voet kreeg ik een hydraulic failure. Draaide mijn hoofd naar rechts om te waarschuwen maar ze waren al weg.
Eenmaal op de grond kwamen ze nog even jennen, " he Art, je hebt het overleefd zo te zien".
Ik heb ze nooit echt begrepen.

Cheers
Art
 
Thanks beide, moet het inderdaad even na gaan vragen. Maar misschien dat iemand hier ervaring mee heeft hoe het zit met de verzekering. Volgensmij staat het net als bijvoorbeeld skiien en snowboarden in hetzelfde rijtje van 'gevaarlijke sporten', maar denk dat de meeste die op wintersport gaan dit niet doorgeven. Vandaar...
Mooi verhaal Art, maar denk dat het voornamelijk aan jezelf ligt hoe veilig of onveilig je met de sport omgaat! Vind het zelf ontzettend gaaf - op deze manier kan je echt zelf vliegen ;)
 
Terug
Bovenaan