Living kosten

Bas85

New member
Ik was nieuwsgierig wat mensen die al bezig zijn ongeveer kwijt zijn aan kosten voor het leven zoals, huur, eten/drinken, vervoer, telefoon, verzekerning enz

Zou graag willen weten hoeveel je ongeveer kwijt bent per maand. Inclusief de dingen die door vaders en moeders worden gefinancierd.

Alvast bedankt,

Bas
 
Ik wil niet lullig zijn, maar een beetje meer info is mischien handig. b.v. Ik ben van plan om in Houten te gaan wonen of Ik ben van plan om in Florida een opleiding te gaan volgen voor een x aantal maanden.

Hoe lang je er blijft scheelt ook weer aan de kosten qua huur contract en b.v. autoverzekering etc. Wees wat specifieker en dan krijg je ook betere antwoorden. Good luck.
 
Hoi Bas,

ben zelf student aan de NLS, en ben bezig met de praktijkfase in Portugal. In nederland werd mijn huur betaald door mijn ouders. Je moet denken aan zo'n 350 euro gemiddeld. Daarbij kreeg ik 250 euro stufi + OV, daar kon ik wel mee rondkomen - maar dan moet je niet te wild doen. Echter heb ik gehoord dat IBGroep NLS niet meer gaat zien als HBO opleiding en de stufi alsmede OV komt te vervallen.

Schat dus op zo'n 600 euro voor de eerste 8 maanden in NL. Nu ben ik minder kwijt aan huur (huur is zo'n 250 euro in portugal), maar meer aan andere lasten als benzine voor de auto en iets hogere belkosten e.d.. Schat dat ik nu zo'n 700 euro de maand uitgeef.

Hoop dat je daar wat aan hebt.

Groeten,
Xander - NLS0611
 
Eerste maand Evora hotel word vergoed en de rest mag je zelf uitzoeken. Je blijft in het hotel of gaat zelf wat zoeken met klasgenoten. Iedereen kiest voor het laatste is ook een stuk goedkoper.
 
Terug
Bovenaan