leuke GA veldjes in Normandie/ kanaal eilanden

JulietWiskey

New member
Iemand tips voor een paar gezellige vliegvelden, liefst met restaurantje ofo, in Normandie en de kanaal eilanden? Ga daar begin juli voor een paar dagen naar toe. Goedkoop AVGAS of MOGAS tips ook welkom!

Groet :airforce:JW
 
Nergens goedkopere AVGAS dan op de Kanaaleilanden. Belastingvrij en op Jersey ook nog extra korting voor AOPA leden op vertoon van crewcard.

Kreeg onlangs een mail uit Granville --
Hello hello,

July 4th It is not only "Independence Day" it is also Ze big BBQ at Cherbourg.
Come and meet lots of intrepid pilots and enjoy French food French drinks French bread, French coffee even French tea (No, I'm joking)
Remember Saturday July 4th lunch time

Come and enjoy

Luc and Edith


Luc Dufour
Le Coucou de Fourchette
7 rue Jean Mermoz
50330 Gonneville
Tel: +33(0)2 33 54 68 68
M:[email protected]

Overal in Normandie kan je heerlijk vis en zeevruchten eten.
Jersey-- een korte wandeling langs het vliegveld linksaf is een tuincentrum waar je beter kunt eten dan op het vliegveld.
 
Vlieg naar Deauville en pak een taxi naar Honfleur, mooi oud havenstadje. Het is overigens wel een eindje met de taxi... De AVGAS op Deauville was een stuk voordeliger dan in NL, maar dat is het al snel.
 
@NazgulAir, dank voor de tips. Ik ga zeker een mailtje sturen aan de aeroclub van Granville. Zit er nog een limiet aan het VFR vliegen bij/rondom de Mont St Michel? Ga natuurlijk zeker een kijkje nemen. Wat is trouwens het leukste kanaaleiland om te landen/overnachten? Alderney, Jersey of Guernsy? En wat is de duurste/goedkoopste, category P28A of C182?

@Bobo; grappig; we waren idd van plan om Honfleur en/of Deauville te bezoeken. Thanks.
 
@JW -- Ik vind zelf Alderney het leukst, mede omdat het eiland niet zo groot is en je met een mooie wandeling veel kunt zien, en het is minder druk dan Jersey en Guernsey.
Op Jersey vind je de beroemde dierentuin van Dr Durrell, bekend van de succesvolle fokprogramma's.
 
Zit er nog een limiet aan het VFR vliegen bij/rondom de Mont St Michel?
Rond Mont-Saint-Michel is restricted area LF R-12 (GND-3000 ft MSL) ingesteld. Je hebt speciale toestemming nodig om het gebied in te vliegen.

lfr12.jpg
 
Inmiddels terug van top tochtje! Alderney bezocht en aangeschoven voor de 'FLYER" BBQ die overigens niet in Granville was maar in Cherbourg ; )

Was super dank voor de tips,

JW
 
Inmiddels terug van top tochtje

That's it?
Geen foto's?
Geen reis (vlucht) verslag?

C'mon people, foto's, verhalen, ervaringen. Daar gaat het toch om voor de mensen die (misschien) in je voetsporen willen volgen.

* HEY IK HEB EEN VRAAG - IK HEB EEN ANTWOORD STUUR MAAR EEN PM *
* HEY ZIJN ER NOG LEUK VELDEN - JA DIE ZIJN ER - BEDANKT IK BEN ER GEWEEST *

:boring::boring::boring:

Dat is echt het niveau van de threads hier.
Zonder een beetje kwalitatieve input van de leden hier zakt het nog verder weg............en het is al het saaiste luchtvaart forum van Nederland.
 
Wat is jullie ervaring met de Engelse of Franse taal op deze velden? Volstaat Engels, of is een Franse spreekvaardigheid gewenst tijdens de de communicatie in de lucht?
 
Dat staat veld per veld aangegeven in de AIP. Op de kleinere veldjes heeft Engels niet de minste zin, meestal krijg je gewoon geen reactie als je niet in de taal van Moliére oproept. Het moet al van de grootte van Calais of Le Touquet zijn, en die twee hebben dan ook nog eens veel Engelse piloten op passage.
 
Terug
Bovenaan