Leuk veld in Duitsland

Brace 4 Impact

New member
Beste Airworkers,
In het kader van mijn modulaire ATPL moet ik nog wat overland uurtjes volmaken.
Ik vroeg mij af of iemand nog leuke, mooie en gezellige velden weet in Duitsland die ik binnenkort kan aandoen. Liefst op zo'n anderhalf a twee uur vliegen vanaf EHLE. Alvast bedankt voor uw reacties!
B4I
 
Coburg, over gezelligheid weet ik niet, heb er alleen getanked, maar ligt wel heel mooi op een mini-tafelberg met Schloss er achter :)
 
Er is hier dacht ik al een airwork topic over, maar ik probeer al een tijdje richting Idar Oberstein te gaan: http://www.eddh.de/info/landeinfo-ergebnis.php?eicao=EDRG

EDRG.jpg


Mont Royal lijkt me ook wel mooi (veldje net ten noorden daarvan): http://www.eddh.de/info/landeinfo-ergebnisb.php?ueicao=EDRM

EDRM.jpg


Zie ook de Talk Arounds op de site voor tips in de sectie "Border Patrol", specifiek gemaakt voor dit soort wensen.
 
Norderney (EDWY) is de eerste die mij te binnen schiet. Ik neem aan dat je iets als een C172 pakt, dus cruise van ongeveer 80~100 knopen?

Braunschweig (EDVE), als je wilt eten, zorg dat je rond 12:00~01:00 ergens daar bent, De italiaan in het stationsgebouw serveert een heerlijk wandelend buffet gebeuren.

Hildesheim is heel gemoedelijk, tenminste als je je tussen de UL'ers waagt. De "echte" vliegers zijn daar een stuk minder gezellig en het restaurant vond ik ook niet super.
(EDVM)

Twee sites die je wellicht op weg kunnen helpen:
http://www.fl95.de (gratis!!) Die kan een vrij aardig vluchtplan voor je samenstellen. Als je kiest voor flugplanung en dan voor Karte, krijg je een kaart van Duitsland te zien. Door even met de instellingen te spelen en een beetje te klikken op de kaart, kan je heel duitsland terug vinden. Op die manier kan je wel een aardig idee krijgen vast van waar welk vliegveld ligt.
Met de opties spelen, zie je vanzelf de ICAO codes en/of veldnamen. Let op: het kan zijn dat je in moet zoomen om dat allemaal te zien.

Verder de site die Nosig al aangaf en waar ik ook naar toe link: http://www.eddh.de ook mijn bron voor eerste indruk informatie, zoals openingstijden, landingsgelden etc.
 
Dit is geen antwoord op jouw vraag, maar wel een tip. Probeer ook eens het noorden van Frankrijk. Zit je ook in 1,5 a 2 uur. Net over de Ardenne, een schitterende omgeving en zeer vliegvriendelijk. Je betaalt er geen of nauwelijks landingsgeld. Het stikt er van de landingsstrips.
 
Voor Helgoland moet je wel 100 uur PIC hebben.
Griek op Koblenz is inderdaad goed, ook leuk en mooi veld om aan te vliegen.
EDKV (Dahlemer Binz) is BBQ op vrijdag middag
EDGS (Siegerland) ist auch immer spass.

Leon.
 
Dahlemer-Binz en Koblenz zijn inderdaad aanraders, vorige week op beide velden geweest.

Dahlemer-Binz heeft een verplaatste treshold op baan 24 ivm hoogspanningsmasten, dat maakt de approach wel interessant:
luftbild_binz.jpg


Koblenz ligt ook geweldig naast de Moesel:
edrk-nagel.jpg


Tip voor Koblenz, vaak hebben ze zowel het rechter als linker circuit in gebruik voor de baan (kan best spannend zijn op base!), als je perce het circuit boven de Moesel wil hebben (erg cool namelijk) zorg dan dat je ook van die kan het veld benaderd of vraag het aan via de radio.
 
Koblenz en Porta Westfalica vind ik echte aanraders, qua afstand ook wel geschikt denk ik.
Siegerland is qua ligging erg mooi (Elevation 2,000 ft) en Mannheim City als je iets gecontroleerds wilt.
 
Ik zou trouwens ook serieus overwegen om te kijken of je die tijd (gedeeltelijk) kan gebruiken om een rondje Duitsland (of wellicht zelfs Europa) te doen.

Geen idee of je ook een X aantal landingen moet maken, maar gewoon een planning maken met een aantal legs van 1~2 uur lijkt mij wel heel erg leuk, dus wellicht naar de waddeneilanden, dan wat naar het oosten naar beneden, wellicht zo ver zuidelijk dat je een stukje Frankrijk mee kan nemen en dan via Belgie (of toch via Duitsland) weer terug naar huis. Hmm, als je helemaal avontuurlijk bent ingesteld, vanaf Frankrijk het kanaal over naar Engeland en daarvandaan weer terug.
 
Dahlemer Binz is inderdaad leuk om aan te vliegen. Vorige week nog geweest.
In Trier is het restaurant de moeite waard om te bezoeken :)
Al met al zijn er veel leuke velden te vinden in Duitsland. Veel plezier met je vluchten!

Gr.
 
Hi Brace 4 Impact,
Even iets sulligs. Je stuurde me een pm die ik weer heb beantwoord. Nu zie ik 'm niet terug in mijn verzonden mail. Heb je het bericht eigenlijk wel ontvangen? Ik doe vast iets fout.
Groet, Wutang
 
Terug
Bovenaan