Lenzen

Bulletin

New member
Zijn er hier beroepsvliegers (jet) die voor oogcorrectie lenzen dragen tijdens hun werk?
Zo ja: wat voor lenzen? (dit i.v.m. droge ogen) en naar welke tevredenheid?

Alvast hartelijk dank voor jullie antwoorden!
 
Ik draag zachte lenzen, Pearle. Niets mis mee. Soms wel een beetje droge ogen, maar over het algemeen geen last.
Je moet wel een reserve bril bij je hebben als je aan het sturen bent. (Tijdens ramp-check al eens om gevraagd)

Draag soms voor de lol ook gewoon de bril, dit vind ik tijdens vliegen minder, omdat ik geen zonnenbril op sterkte heb.
Tijdens vliegen draag ik 80% van de gevallen een zonnebril.
Daarnaast vind ik het een groot voordeel dat je niet steeds je glazen hoeft te poetsen.

Je mag wel een paar gebruikte lenzen lenen om eens te proberen............
 
9G, thanks voor je reply en je aanbod.
Ik vraag het omdat ik pas sinds een aantal maanden lenzen draag. Ben net klaar met m'n vliegopleiding en heb tijdens de opleiding altijd zonnebril op sterkte gedragen (nachtvliegen gewone bril).
Nu mag ik binnenkort beginnen met TR 73 en nu dacht ik dat het dan tijdens het vliegen niet praktisch zou zijn om lenzen te dragen. Verhalen gehoord over droge ogen ed. Maar ben blij om te horen dat het dus wel kan! Vind lenzen namelijk een stuk praktischer en dan neem ik gewoon altijd een zonnebril mee die niet op sterkte is + een reservebril.
Nog meer mensen??
 
Ik draag zelf ook al jaren zelf lenzen en met vliegen vaak een zonnebril erbij.
Zorg dat je voldoende knippert met je ogen. Een keer meegemaakt tijdens een simsessie dat je zo druk bezig bent (waarschijnlijk niet genoeg geknippert toen) dat er een lens uitviel.
Niet prettig maar daar is je reservebril voor natuurlijk. Verder nooit problemen mee gehad.
 
Draag zelf harde lenzen, nooit een probleem mee gehad eigenlijk. Soms een klein beetje last van droge ogen, maar goed knipperen helpt inderaad. Ben wel verplicht om een reservebril bij me te dragen, die bij mn medical elke keer ook netjes getest wordt.
 
Oja, die medische keuring...
Als ik terug kijk heb ik mijn bril vaker vergeten dan meegenomen. Hebben ze nooit een probleem van gemaakt.
Kijken of het me dit jaar lukt em mee te nemen :rolleyes:

Greets PD
 
Ik heb ook jaren met lenzen gevlogen. Helaas lukt me dit niet meer, heb gemerkt dat mijn ogen steeds vaker droog waren. Daarnaast ook steeds "erger" droog aanvoelden.

Hoor van collega's vaak hetzelfde verhaal. Meestal na ongeveer 8 tot 10 jaar. (dat duurt dus bij jou nog wel ff)
Maar zolang 't gaat, zou ik 't doen ja. Zicht is veel scherper, nooit vies, geen beslagen glazen, geen irritante randjes waar je niets ziet, geen spiegelingen. En zonnebrillen kosten opeens een stuk minder! ;)
 
Laatst bewerkt:
ik gebruik lenzen van Bausch & Lomb: pure vision Toric
dit zijn lenzen die extra veel zuurstof doorlaten en dus erg geschikt voor het vliegen.
het werd mij ook aangeraden bij mijn medische keuring!
ik had ook altijd last van droge ogen, maar met deze lenzen heb ik daar geen last meer van.
ze zijn wel iets duurder dan normale, maar dat is het voor mij zeker waard.

gr
 
Vraagje....
Mag je ondertussen alwel ooglaser operatie ondergaan??
Hoor ik verschillende verhalen over.

Aan de ene kant. Geen probleem voor je medisch I wanneer je een oog correctie hebt gehad doormiddel van een laserbehandeling.

Aan de anderekant. Je raakt meteen je medisch I kwijt

Iemand hiermee vandoen gehad??:confused:
 
Ik ken iemand die een clas 1 heeft gekregen na een lasercorrectie. In Engeland bekijkt de CAA het van geval tot geval. Het mag, zolang het geen krassen of littekens op je lens heeft achtergelaten. Als je dus al vrolijk rondvliegt lijkt het mij een redelijke gok.....
 
Terug
Bovenaan