Leeftijd

Jantjuh112

New member
Ik bekijk hier aardig wat studentensites van de KLS. Wat me opvalt is dat ik geen deelnemers tegenkom die jonger zijn dan 19 jaar. Wordt je dan ook snel afgewezen tijdens de selecties wanneer je jonger dan 19 jaar bent?

Jantjuh112
 
je kunt gewoon met 17 jaar aangenomen worden op de kls.

Feit is wel dat mensen van jonge leeftijd eerder afgewezen worden, de kls vindt regelmatig dat zij nog niet volwassen genoeg zijn of niet genoeg levenservaring hebben. Dit verschilt echter per persoon en ik ken genoeg mensen van 17 jaar jong die gewoon toegelaten zijn...
 
Je hebt het dus nog niet :-). hihi

Ga lekker studeren eerst of iets anders doen. Gewoon wat ouder worden. Net als wijn, eerst rijpen dan is hij pas op smaak :-)
 
777-200, het gaat voornamelijk om je houding. Het gaat er niet over of je al op jezelf hebt gewoond, iets anders hebt gestudeerd, veel op reis bent geweest, hoewel dat gewoonlijk wèl als resultaat kan hebben dat je houding volwassener is. Maar soms ook niet, als je een paar jaar brallerige studententijd achter de rug hebt.

Gedraag je je dus volwassen, kom je intelligent over, kan je serieus zijn en toch ook humor hebben en kan je alles een beetje relativeren, dan zit je goed.
 
777-200 zei:
hoe kun je dan levenservaring opdoen, dan behalve een jaar in de VS wonen????

Ik ken wel mensen waarvan hun ouders zijn gescheiden. Vaak zie je dat deze mensen al heel vroeg zelfstandig (lees volwassen) zijn.
Zo zullen er nog een heleboel dingen zijn waar je zelfstandig van wordt.
 
Iz zei:
777-200, het gaat voornamelijk om je houding. Het gaat er niet over of je al op jezelf hebt gewoond, iets anders hebt gestudeerd, veel op reis bent geweest, hoewel dat gewoonlijk wèl als resultaat kan hebben dat je houding volwassener is. Maar soms ook niet, als je een paar jaar brallerige studententijd achter de rug hebt.

Gedraag je je dus volwassen, kom je intelligent over, kan je serieus zijn en toch ook humor hebben en kan je alles een beetje relativeren, dan zit je goed.

ach ja, ik heb nog genoeg jaar om voor te bereiden. ben pas 14.
 
Yep het gaat allemaal om de houding.
Ik ben ook nog jong en probeer zo volwassen mogelijk hier over te komen.
Ik hoop dat dat me lukt.....
 
Ik was zelf ook 17 dat ik was toegelaten tot de KLS, heb daarna nog wel mn VWO moeten afmaken, dus was ik uiteindelijk bij aanvang van de opleiding 18. Inmiddels ben ik 20, wat waarschijnlijk verklaart dat een hoop mensen, die je op de klassensites ziet, ouder zijn.
 
Volgens de kls duurt de opleidingn ong.twee jaar.
Maar op sommige klassensites lees je dat ze hun wing pas hebben gekregen na 2jaar en 11 maanden.
Waarom duurt het dan een stuk langer??
 
mo-tje zei:
Volgens de kls duurt de opleidingn ong.twee jaar.
Maar op sommige klassensites lees je dat ze hun wing pas hebben gekregen na 2jaar en 11 maanden.
Waarom duurt het dan een stuk langer??
Af en toe een tentamen verkloten en dat herkansen kost extra tijd. Het vliegen kan langer zijn dan ingepland wordt vanwege slecht weer, en misschien dat er nog persoonlijke dingen/problemen door heen zijn gekomen. Elf maanden is wel erg veel, maar als je alles tegen hebt zitten, is het best haalbaar denk ik.
 
vertragingen zijn inderdaad meer regel dan uitzondering in de luchtvaart omdat het afhankelijk is van vele factoren.
 
mo-tje zei:
Volgens de kls duurt de opleidingn ong.twee jaar.
Maar op sommige klassensites lees je dat ze hun wing pas hebben gekregen na 2jaar en 11 maanden.
Waarom duurt het dan een stuk langer??


Dat lijkt me nogal sterk. Sommigen hebben de opleiding misschien in 2,5 jaar afgerond. De redenen daarvoor; extreme vertragingen in het programma, persoonlijke omstandigheden e.d.
 
Terug
Bovenaan