Laser beschijningen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter mjs
  • Startdatum Startdatum

mjs

Member
Hallo allemaal,

Vandaag weer in het nieuws:
http://www.luchtvaartnieuws.nl/nieu...lantic-keert-om-na-laserincident-bij-heathrow

Het lijkt wel alsof het steeds vaker voor komt dat je beschenen wordt (2015 ben ik 4 keer beschenen), nu vraag ik mij af wat doen jullie/jullie airline om jezelf te beschermen?

Binnen mijn bedrijf (Britse flag carrier) hoor ik er niemand over, nu heb ik ergens gelezen dat KLM soort safety brillen mee neemt in de cockpit. Heeft iemand hier wat meer info over?

rgds
 
Misschien dat het in GB nu actueel is. Het hoogtepunt in Europa is mi allang voorbij.
3 jaar geleden werd je in de vakantie periode nagenoeg dagelijks beschenen. Afgelopen jaar heb ik het misschien 3 keer in totaal gezien, meestal in Turkije.
 
Eergisteren vanuit Badhoevedorp op 3 NM final, ikzelf en meerderen kisten beschenen met laser. Praag ook met regelmaat. LHR idem.

In dit jaar hebben we bij de blauwen al weer veel meldingen binnen van laser, dus hoogtepunt is helaas nog niet voorbij
 
Ik vlieg alleen 's nachts en word zeker 1 x maal per maand "gelaserd". Meestal in het VK en Duitsland als we de daling hebben in gezet. Nederland kan ik niet beoordelen.
 
Terug
Bovenaan