landen op EHWO (vliegbasis woensdrecht)

laurens23

Member
Wat zijn de mogelijkheden om een vlucht naar EHWO te maken?
Omdat het een militair vliegveld is en je er dus in principe niet mag landen, kan ik er nergen informatie over vinden.
Er komen echter regelmatig klanten voor het Aviolanda buisness park met prive vliegtuigen. Met klanten bedoel ik niet de vliegtuigen die er voor onderhoud bij Fokker Services komen, maar echt zakenjets en kleiner. Eind vorig jaar nog deze Pilatus op EHWO gezien, maar ook kleine 4pers vliegtuigjes.

Weet iemand hoe je toestemming kan regelen/aanvragen voor zo'n vlucht?
 
Niets filen, gewoon twr oproepen buiten CTR en een touch en go vragen..... that's as far as you'll get.... als het circuit en veld rustig is...... (denk ik)

Of anders misschien via dutchmill ?
 
Voor landen op een militair veld heb je normaal gesproken toestemming nodig van de basis commandant. Ga er dus van uit dat dit werkt als een PPR die je vooraf aan moet vragen.
 
Door met PPR te zoeken heb ik het onderstaande kunnen vinden.
Als het niet meer zo vroeg donker is zal ik er eens een mailtje/belletje aan wagen.


PPR H24.
FOR PRIOR PERMISSION REQUEST CONTACT:
OPERATION AND COORDINATION CENTRE.
TEL: +31(0)164-692365
FAX: +31(0)164-693969
EMAIL: KMSL.OCC(AT)MINDEF.NL
INFO WILL BE INCORPORATED IN MIL AIP AMDT 04/13
EFFECTIVE DATE 04 APR 13
CREATED: 20 Dec 2012 12:45:00
 
Oke. Lijkt me leuk voor de verandering en bijzonderheid. Maar dan. Dan ben ik er. Ik denk aan: Restaurant? Betalen? Of is het een kwestie van landen en wegwezen?
 
Er is op Woensdrecht geen restaurant met een vrolijk terras om uit te kijken op de vliegtuigen. Het is een militaire basis. Misschien mag je een rondje met een brandweerauto meerijden :-)

Misschien krijg je ook geen "prior permission" als je feitelijk op die luchthaven niks te zoeken hebt.
 
Het bedrijf waar ik werk is gevestigd naast het vliegveld. Vandaar dat ik er ook een keer naartoe wil vliegen.:) Wie wil er niet een keer met het vliegtuig naar z'n werk.

Ik begrijp dat ze misschien helemaal geen toestemming geven, maar ik acht de kans via deze weg groter, dan de twr oproepen en vragen op ik mag landen.

Ik heb er ook geen haast mee. Ik was gewoon alvast eens naar de mogelijkheden aan het zoeken. Ik dacht hier misschien mensen waren die wel eens naar Woensdrecht zijn gevlogen.
 
De PH-KAJ is er eentje van TTC. Daar deden ze vroeger de vliegtests voor de KLu. Wellicht heeft dat er mee te maken.

Ik heb zelf nog het genoegen gehad in de PH-KAU en PH-KAI (ook TTC) te hebben gevlogen. Lang geleden, mijn eerste vlieguren. :)
 
Terug
Bovenaan