X
XDgb14
Guest
[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=yjgO7r-j22I&feature=player_embedded[/YOUTUBE]
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
:1855:instabiel ding was het!
:1855:
It's all about Stick en Rudder skills
Zo bedoelde ik 'm inderdaad, ja.Als je je naam eer wil aandoen wel
...
Ook Clyde Opel heeft Flying Insignia's, klikkerdeklikDan toch echt liever een Opel aka C172.
Nee hoor het gaat nog heel goed met mij.:1855:Helaas is de generatie van staartwiel-opgeleide instructeurs (dwz instructeurs die zelf hun eerste opleiding op staartwielkisten hebben gehad) aan het uitsterven.
Het vergt tijd en ervaring om tot het besef te komen dat de oude 'nostalgische' luchtvaart veel meer met echt vliegen te maken heeft, dan het moderne neuswiel 'GPS en/of Glass equipped, knopper de knop' rondvlieg spul.
Zelf heb ik zo'n beetje van alles meegemaakt, van staalbuisconstructie, linnen overtrokken, clipped wing, 'extreme' VFR low level (teveel tegen wind), long distance, dead reckoning (no NAV aids) over open water (tussen twee eilanden), à la Charles Lindbergh, tot IMC inverted (Full Vortex hit at 2000', vanwege 'n te korte ILS separatie ATC, onder 'n op de glijbaan van boven af inkomende B737) enz.
Hopelijk ben ik niet de enige, maar door de jaren heen kwam ik tot de conclusie, dat er veel meer voldoening te halen valt uit 'n lokaal en wet compass, non radio, non GPS 'huisje, boompje, beestje' overland vlucht(je) in 'n taildragger (of PA22) , dan 'hard ball' IFR naar Timbuktu.