Laatste FLIGHT

Koning Lucht

Well-known member
Hallo,

Iemand toevallig de laatste Flight International gelezen?

Stond een schitterend artikel in waarin de energie rendementen van een hoge snelheidstrein en een vliegtuig met elkaar vergeleken werden.

Een vliegtuig is qua energierendement ongeveer 2 keer zo efficient. Ook werd er vergeleken wat de staat verdient per 1000 passagierskilometers per vliegtuig en wat de staat aan subsidie moet VERSTREKKEN per 1000 passagierskilometers per trein.

Over hypocrisie gesproken...

Zal het artikel binnenkort effe quoten als ik meer tijd heb.

Groet Koning
 
Paar maanden terug met de TGV/Thalys van Brussel naar Parijs geweest en ik moet bekennen dat het een toch een goed idee is. Reistijd 1 1/2 uur zonder security, customs en emigration van centrum naar centrum. Durf het bijna niet te zeggen maar voor die korte stukjes ga ik niet meer zo'n vliegende veewagen in.
 
Oorspronkelijk gepost door MAE
Paar maanden terug met de TGV/Thalys van Brussel naar Parijs geweest en ik moet bekennen dat het een toch een goed idee is. Reistijd 1 1/2 uur zonder security, customs en emigration van centrum naar centrum. Durf het bijna niet te zeggen maar voor die korte stukjes ga ik niet meer zo'n vliegende veewagen in.

Zelfs Amsterdam <-> Parijs is fijner met de Thalys dan met 'da plane' .... (qua totale deur-tot-deur tijd ongeveer even lang, met als bijkomend voordeel dat je kunt internetten ;))
 
Ik heb het artikel niet gelezen en ben dan ook benieuwd wie het onderzoek gedaan heeft. Dat het in FLIGHT is gepubliceerd doet me nu ook niet direct onbevooroordeeld aan. Als het in een neutraal wetenschappelijk blad zou staan (voor zover die nog bestaan) zou het al anders zijn.

Als het zo is dan is het wel een hele leuke uitkomst inderdaad.
 
Terug
Bovenaan