Kosten opleiding fATPL CPL, ME-IR MCC

Ja ik zit nog te denken hoe ik het kan verbeteren, en dan ergens op Internet zetten in Excel. Zodat je ook andere wegen kan bekijken, en ook meteen inkomsten derving kan berekenen doordat je misschien het fulltime residential traject wil volgen.

Ook is er de mogelijkheid om het meteen allemaal in de USA doen, dus je PPL, fATPL theorie en dan meteen je JAA VFR-ME-CPL checkride doen, dan hoef je alleen nog maar je IR te doen en een ME-IR.

Ook is er een mogelijkheid om je FAA-PPL te doen, dan je FAA-IR en dan je fATPL, waarna je je VFR-ME-CPL doet en in Nederland alleen een conversie.

Let wel, hetgeen het allemaal goedkoop maakt in mij voorbeeld is oa het 80 uur traject met een aandeel in de stichting Katana Flyers! Met als voordeel dat je tegelijkertijd lekker in NL kan werken en in de vrije tijd je B*llen uit je broek vliegt om de uren te bouwen.

Mogelijkheden genoeg! Misschien moet ik het maar eens commercieel gaan maken. Onafhankelijk Vliegopleidingen Mogelijkheden Adviesbureau André :)

Kosten voor een mogelijkheden overzicht € 50.- wat dan weer in de Airwork Borrel Party Pot kan :)

Groeten

André
 
Mooi overzicht André, hou er wel rekening mee dat als je in het buitenland aan de slag gaat, je geen/beperkte belastingaftrek hebt.

KL
 
Voor een participatie op de DA20 bij de Diamond Flyers bestaat een wachtlijst. Ook al word je een participatie direct aangeboden (van de eigenaar), het bestuur van de stichting volgt de volgorde op van de wachtlijst. Hoe ik hierop kom? Zelf ervaren. Ik sta nog steeds op de wachtlijst.
Conclusie: Participatie is niet meteen beschikbaar.

Grt RAH

PS: Mooi overzicht! ;)
 
Aandeel DA40 ter overname

Aandeel DA40 ter overname

Hallo,

Ik heb GEEN aandeel DA40 (DA40 Flyers te EHLE) ter overname, aangezien ik druk met de IR/ME/CPL bezig ben heb ik geen of weinig tijd over om te toeren in de DA40.

Een geweldige kist, laag uurtarief en wanneer je over een aandeel beschikt kun je tevens gebruik maken van de andere toestellen, waaronder één long-range en een full IFR kist.

gr
ED

btw, mooi overzicht André!!
 
Laatst bewerkt:
Hoi PH-FLY,

Was in eerste instantie wel de bedoeling, echter wilde ik niet afhankelijk zijn van de beschikbaarheid van de DA40, dit icm de beschikbaarheid van FI's maakte het plannen wat lastiger.


gr
Eric

In deze barre tijden loopt de verkoop van een vliegtuigaandeel ook minder hard, ga daarom maar lekker zelf toeren en uurtjes opbouwen, overigens geslaagd voor CPL/IR/MEP/NQ...pffffff nu alleen nog maar een baan ;-)
 
Laatst bewerkt:
Beste mensen,

Weet iemand hier een manier om iets te kunnen uploaden naar het internet zodat ik hier een linkje kan zetten waar je het dan kan downloaden?

Ik heb namelijk in een paar standby dagen weer een Excel sheet inelkaar gezet voor de wannabee. Vooral voor de mannen met ENORME roze brillen die denken het in de toekomst wel even te gaan fixen met een lening van 150 000 euro

Het sheet laat zien wat het allemaal kost, je kan per jaar rente percentages invoeren en het maandbedrag dat je denkt te kunnen betalen aan rente en aflossing. Tevens staan er Grafieken in zodat je in 1 oogopslag kan zien dat wanneer je bijvoorbeeld niet meer dan € 1000.- per maand over hebt je ook bijna niet van je schuld afkomt. Er is tevens een mogelijkheid om tussentijdse aflossingen te doen. Bijvoorbeeld de belasting teruggave of een gift of iets dergelijks. Kan je meteen zien hoeveel je dat aan het einde van de looptijd scheelt. Is dat tientje van je oma ineens €100.- waard :)

Ik hoor het wel.

Groeten

:radar: André :radar:

PS: eigenaren van rippoff vliegscholen kunnen ook via PM m'n bankgegevens krijgen zodat ze geld kunnen storten zodat het sheet niet geplaatst word :) Misschien een idee voor de volgende Airwork Borrel. Een mooie AIRWORK USB stick met daarop alle berekening sheets en overzichten van hoe je nu eigenlijk goedkoop aan je brevet komt zodat je ook nog een beetje een toekomst hebt na je opleiding :)
 
André,

Goed dat je zoiets bedenkt voor de wannabe's, zodat zij zich met meer inzicht op hun opleiding en carriere kunnen storten. Lijkt het in bepaalde opzichten op de Salarisscenario's van Iz (wat voorheen ook een Exceltool was)? En als het toch iets anders is, maar wel in dezelfde richting zit (rente, aflossing, etc), kunnen jullie de koppen niet bij elkaar steken en het in één database zetten? Heb je meteen een extra krachtig tool.

Maar goed, heb het niet gezien, dus misschien leent het zich daar niet voor.
 
Megaupload kan ook, volgens mij blijft deze link langer beschikbaar dan Rapidshare<na een x-aantal downloads is hij niet meer beschikbaar>. Overigens goed initiatief, meen ooit te hebben gelezen dat jij/u de modulaire weg hebt bewandeld.
 
Hulde!

Ik meen dat je een gratis Dropbox account kunt aanmaken. MobileMe van Apple is ook een optie. Ben benieuwd naar het herziene overzicht!

Groet van een want-to-be die het wel uit z'n hoofd laat een roze bril op te zetten...
 
@andre;

ik heb nog een vraagje. Als je in de categorie "boven 30" valt, en je mag maar max 15.000 aftrekken studiekosten voor de belastingdienst, mag je dan als je boven die grens zit het gedeelte daarboven meenemen voor de aftrek van het jaar erop?

vb; 2010 18000 uitgegegeven ; aangifte 15.000 studiekosten
2011 4000 uitgegeven; aangifte 4000+3000 (restant 2010) = 7000 Euro aangifte studiekosten.

Heb dit ook aangekaart bij vliegende jurist en de belasting telefoon, en zij konden niet het precieze antwoord geven.

Thanks,

JW
 
In grote lijnen ook mijn informatie tot nu toe; door kasstelsel, kan je dus een faktuur uit december 2010 betalen in 2010; daardoor kun je deze aftrekken voor belasting jaar 2010, of betalen in januari 2011, als je dus de faktuur wilt aftrekken in jaar 2011.

JW
 
Terug
Bovenaan