Korte Vragen

Xtra leuk om wat te horen!
Ik neem aan dat je nu in de ALO-2 ook op "stage" bent geweest bij een onderdeel waar je geplaatst gaat worden, hoe vond je dat?

komt nog, ergens eind feb als ik me niet vergis. We gaan binnenkort de lijst invullen met het onderdeel waar we graag heen willen. Hoop dat er een plekkie voor me is op Gilze. Slaapplek is niet nodig, ik crash wel in de apaches daar. ;)

beste aiworkers

Ik heb even een 'korte vraag'?

Deze is bedoelt voor de gene die de GVSS hebben gedaan. Want wat ik mij namelijk afvraag is hoe jullie tegen de gvss aankeken voordat jullie er mee begonnen. Want ik heb zelf zoiets van 'ok, boekje leren', maar aangezien ik nog geen vlieg- / flightsim ervaring heb (niet dat dit je prestaties zou bevorderen, maar wel je verwachtingen kan beinvloeden) kijk ik naar de gvss als een flinke proef. Hebben de mensen die mij voor zijn gegaan er ook zo over gedacht en bleek het achteraf allemaal mee te vallen? Neem aan dat droog vliegen erg veel helpt om het in de sim. allemaal goed te doen. Maar voor mij persoonlijk lijkt droog vliegen mij pas zinvol na minstens een familarisatie vlucht. Hoop gewoon dat het zoiets is (mocht het je bekend in de oren klinken) wat op het moment supreme gewoon op zijn plaats blijkt te vallen. Wat wellicht je belastbaarheid is en je 'vliegerhandje'. Ok 't is allemaal een beetje vaag gepraat, maar ben benieuwd wat jullie ervaringen daarme waren.
Bij voorbaat dank

vriendelijke groet,

LALA

Boekje moet je inderdaad goed leren en snappen. Bij de GVSS krijg je eerst de FAM-vlucht, zoals jij zegt, maar deze telt nog niet mee in de beoordeling. De testleider geeft tijdens deze vlucht wat tips enzo.

Na deze vlucht kan je goed droogoefenen. Tijdens dit droogoefenen kan je de crosschecks en de handelingsvolgorden oefenen.

Ik zag de GVSS ook als een flinke proef, ik dacht van: Na deze test is er een heel aanzienlijke kans dat het allemaal afgelopen is. Ik vond de GVSS zelf pittig, ook de snelheid waarmee de informatie op je af komt. In principe leer je binnen 3 of 4 dagen te vliegen (wel heel basic vliegen natuurlijk...). Soort supersnelcursus dus :P

edit: oja en ik had al wel FS2004 ervaring.

Ik zat als voorbereiding gewoon thuis op me bureau stoel droog te vliegen. Gewoon met je handjes voor je en dan zo de procedures doornemen. Principe is het zelfde alleen bij het CML heb je dan een mock-up voor je. En voor de rest, enige vlieguren die ik in me leven heb gemaakt zijn die op de pvs ^^

Ik heb zelf veel flightsims gebruikt voor de GVSS en PVS.
Droog vliegen daarentegen kan ook erg effectief zijn.

Het blauwe boekje heb ik vanzelfsprekend helemaal uit mn hoofd geleerd. Vervolgens ben ik de procedures deels droog gaan oefenen en uiteindelijk op een flight simulator waar ik zelf de cockpit van de Frasca in had zitten tekenen.

Het voordeel van een flightsim is dat je meteen merkt wat het effect is als je een bepaalde fout maakt.
Het is daarbij wel belangrijk dat je een compleet set hebt met 'throttle' en voeten stuur, anders is het effect grotendeels weg.
Ook moet je HEEL HEEL critisch voor je zelf zijn.

Het gevaar is en blijft groot dat je dingen je zelf verkeerd gaat aanleren als er geen instructeur langs je zij staat om je te corrigeren.

Ik zie je op het kasteel! :biertje:

nog even een klein vraagje: is het bekend of er een (groot) verschil is tussen het aantal vlieguren per week van een Heli- en F16vlieger?

Graag alleen antwoorden als je er echt iets van af weet ;)

heb ook een paar vraagjes...
maakt het voor de selectie uit wanneer je vrij licht bent??
weeg nog geen 50 kg, ben ongeveer 1,65 en ben btw een meisje
maar denk niet echt dat mijn gewicht ten nadele van mijn conditie is, want die is vrij goed... al zeg ik het zelf;)
en of iemand weet waar je tegenwoordig de site van de Wing Squad kan vinden, ben pas zeventien geworden en zou daar eigenlijk graag lid van willen worden...
groetjes

nog even een klein vraagje: is het bekend of er een (groot) verschil is tussen het aantal vlieguren per week van een Heli- en F16vlieger?

Graag alleen antwoorden als je er echt iets van af weet ;)

Voor zover ik weet vlieg je op de heli's meer dan bij de f-16. Ik weet niet exact hoeveel een KLu helivlieger vliegt. Maar ik weet wel zeker dat wij bij de marine op de lynx meer uren maken dan de gemiddelde f-16 vlieger!

Hallo iedereen,

Ik heb een vraag, ik heb afgelopen week een boekje binnen gekregen van de KLu waar de volgende volgorde in staat... PO-1, PO-2, GVSS-intake, GVSS.

dat is niet de volgorde die hier op kennisbank staat... is dat veranderd?

Groet, Onitsuka

Nee, zoals het in de kennisbank staat klopt het. Ik keek destijds ook even raar op van wat er in dat boekje staat.

grt Pho

hallo iedereen!

Ik heb nog een 'korte vraag' : Weet iemand.. hoe het moet zitten met je oren? welke frequenties moet je zeker kunnen horen en hoe hard mag het geluid dan staan? toonhoogtes, en decibel etc..

Er was laatst ook een reclame, van de 'stille ringtone' , maargoed weet iemand hier antwoord op?

Groet,

Onitsuka

Ja dat klopt Tim, maar ik ben nieuwschierig! Ik maak me er ook niet druk om!

Zo nog een klein poosje...!! Dan mag ik..!! zeker spannend!!

Groet,

Onitsuka

Nog een vraag van mij kan:) : Ik heb gehoord dat veel mensen erg moeite hebben met het pizza puntje op de PO-1...

je mag daarbij niet een bepaalde tijd... buiten het toegestane veld zitten, met het corrigeren (recht houden) van die pizza punt.. Wat word daar mee precies bedoeld weet iemand dat, over hoelang en hoeveel die zeg maar niet op z'n plaats is?

Groet,

Onitsuka

geen idee hoelang en hoever hij van ze plaats af mag zijn, maar dat is ook niet belangrijk om te weten. Je houdt hem gewoon zo recht en zo goed mogelijk als je kan in het midden (beetje rare zin :)). Als die taartpunt voor de zoveelste keer weer helemaal naar rechts onder vliegt (bijvoorbeeld) ga dan niet doemdenken o.i.d. maar gewoon wéér dat ding naar het midden brengen. Meer dan je best kan je niet doen.

Succes,

Chris

Bij mij heeft die taartpunt iedere hoek van het beeld wel een keer gezien, vooral toen mijn rechterpedaal tot drie keer toe weggleed. Dus wat Chris87 zegt: niet gaan doemdenken en gelijk herstellen!!

Ik merk sowieso dat iedereen hier graag wil weten wat de grensen zijn, waar ze naar kijken. Ik zou me daar niet zo druk om maken...je moet gewoon voor jezelf die selectie op je beste kunnen doen. Of dat binnen de aanname limieten is moet je maar op hopen en laat het verder aan het aanname-personeel over.. Tenminste zo heb ik het gedaan. Anders ga je je veel te druk maken om dingen waar je toch geen invloed op hebt. Kort om: doe je uiterste best en wacht verder af wat de uitslag is!

Terug
Bovenaan