Pattyboy10
Member
Hallo iedereen,
Ik heb vandaag mijn GVSS boekje gekregen voor eind deze maand. Ik ben het allemaal aan het doorlezen, en alles komt me bekend voor.
Ik heb alleen 1 vraag wat betreft de simulator. Aan de cockpit layout te zien, is het een SEL (Single Engine Land), constant speed prop. Dit betekent, een Throttle (voor Manifold, of inlaat druk), een Prop Pitch (voor het toerental), en een Mixture (voor het mengsel).
Mijn vraag is het volgende. Alhoewel dit een Constant Speed simulator blijkt te zijn, zie ik nergens verteld worden dat je met de throttle de MAP regelt, en met de "blauwe" de RPM. Word de variable pitch wel gebruikt? Geven ze je settings met MAP= 28'' RPM = 2450 ???? Of is het gewoon 2450 RPM bereiken met je throttle, en voor de rest van de prop pitch af blijven ????
Alvast bedankt, Patrick
P.s. Mogen de uren die ik in de simulator vlieg gelogged worden in mn logbook ?
Ik heb vandaag mijn GVSS boekje gekregen voor eind deze maand. Ik ben het allemaal aan het doorlezen, en alles komt me bekend voor.
Ik heb alleen 1 vraag wat betreft de simulator. Aan de cockpit layout te zien, is het een SEL (Single Engine Land), constant speed prop. Dit betekent, een Throttle (voor Manifold, of inlaat druk), een Prop Pitch (voor het toerental), en een Mixture (voor het mengsel).
Mijn vraag is het volgende. Alhoewel dit een Constant Speed simulator blijkt te zijn, zie ik nergens verteld worden dat je met de throttle de MAP regelt, en met de "blauwe" de RPM. Word de variable pitch wel gebruikt? Geven ze je settings met MAP= 28'' RPM = 2450 ???? Of is het gewoon 2450 RPM bereiken met je throttle, en voor de rest van de prop pitch af blijven ????
Alvast bedankt, Patrick
P.s. Mogen de uren die ik in de simulator vlieg gelogged worden in mn logbook ?
Laatst bewerkt: