KLS Klas 11-5

Robinflight

New member
Beste airworkers,

In eerste instantie zou ik rond april 2012 beginnen, maar nu ben ik op vakantie gebeld met het fantastische nieuws dat ik 14 november al mag beginnen in klas 11-5.
nou ben ik benieuwd of er mensen zijn die ook in klas 11-5 zijn ingedeeld.
ik hoor het wel :p

grtz Robin
 
hebben ze je ook al verteld wat voor fantastisch nieuws KLM voor je heeft na de opleiding?

waarom moet je dit er nou weer onder zetten? ik vind het flauw dat iedereen deelnemers van desbetreffende vliegscholen aan het afzeiken zijn.

Ik word er eigenlijk kots misselijk van hoe mensen negatief aan het doen zijn. geef die jongen gewoon steun en wens hem succes met zijn opleiding. of zeg anders gewoon helemaal niets. in plaats van dat zielige gedoe.. banen banen banen....

ontopic! Gefeliciteerd met je aanname en succes in november! geniet er van en doe je best.
 
toegegeven, het was een moment van zwakte waarop ik de kans zag een flauwe opmerking te maken. maar ik meen het niet zo!

ik wilde alleen even duidelijk maken dat het goed is om realistische verwachtingen te hebben, en ik hoop van harte dat dat het geval is. dat is alles

verder veel plezier en succes tijdens de opleiding!
 
@mnoel:

Zie het niet als afzeiken. Het is een zeer relevante opmerking omdat de klas waarin de topicstarter begint (momenteel) geen kans maakt op een solliciatie (dus baan) bij KLM. Dit is iets wat maar weinigen zich realiseren als ze naar een school komen waar nog alles ongelofelijk blauw is.
Niemand gunt je die enorme schuld en het harde werken voor maar weinig geld op zoek naar die ene baan in de cockpit. Grote kans dat je voor die ene baan eerst nog extra moet investeren op het moment.. Inderdaad, om kotsmisselijk van te worden !

Verder ook veel succes gewenst uiteraard!
 
Hee Robin!

Ook ik zou rond april beginnen maar ben deze vakantie gebeld dat ik in november mag beginnen! Klas 11-5! Bij deze dus aangenaam kennis te maken haha!

Heb je de medische keuring al gehad? Ik moet vrijdag heen!

Groeten Roderick!
 
Hee Robin!

Ook ik zou rond april beginnen maar ben deze vakantie gebeld dat ik in november mag beginnen! Klas 11-5! Bij deze dus aangenaam kennis te maken haha!

Heb je de medische keuring al gehad? Ik moet vrijdag heen!

Groeten Roderick!


Hee Roderick,

Inderdaad aangenaam :p
ik heb afgelopen woensdag mijn medische keuring gehaald, kwam verder niks uit ofzo. hoe is het bij jouw gegaan.
verder ben ik me ervan bewust dat ik hoogst waarschijnlijk niet bij KLM terecht zal komen, uiteraard vind ik dit jammer maar het is niet zo dat ik per se vlieger wil worden bij KLM, ik doe dit niet vanwegen de luchtvaart maatschappij maar gewoon omdat ik piloot wil worden en omdat KLS toch wel goed aangeschreven staat.

verder bedankt allemaal en mischien tot later :p
P.S. ik zal wel laten weten hoe de eerste dagen / weken gaan
 
Even interesse; heeft iedereen die wil beginnen bij de KLS de selectie van Lufthansa al geprobeerd? Naast KLM is dit voor veel NL'ers namelijk een populaire airline i.v.m. arbeidsvoorwaarden en mogelijkheid om in NL te blijven wonen. Momenteel voor veel jongens en meiden op de bufferlijst zelfs de #1 keuze.
Beter leer je nu Duits en ga je deels gesponsord aan een opleiding beginnen (scheelt de helft). Het alternatief is aan de KLS beginnen en daarbij een veel hogere schuld aangaan, na afronding Duits gaan leren met diezelfde schuld aan je been, en bij positief resultaat niet eens gelijk naar mainline kunnen. Moeilijke keuze?

Ik snap dat het mooi is als je aan de KLS kan beginnen en het is zeker een goede opleiding. Maar de Duitsers hebben nou eenmaal een betere deal.
 
Hallo Robin en Roderick!

Ik kreeg van de week ook de brief binnen dat, mocht alles goed gaan, ik ook op 14 november kan beginnen. Ik er echt onwijs veel zin in:D!! Eerst nog eventjes de uitslag afwachten van de medische keuring, die heb ik op 27 september. En wat betreft de KLM, tegen de tijd dat wij afgestudeerd zijn kan dat luchtvaartwereldje er weer heel anders uit zien. De toekomstvoorspellingen zijn in ieder geval gunstig.

Met vriendelijke groet,

Twan
 
Hallo Robin en Roderick!

Ik kreeg van de week ook de brief binnen dat, mocht alles goed gaan, ik ook op 14 november kan beginnen. Ik er echt onwijs veel zin in:D!! Eerst nog eventjes de uitslag afwachten van de medische keuring, die heb ik op 27 september. En wat betreft de KLM, tegen de tijd dat wij afgestudeerd zijn kan dat luchtvaartwereldje er weer heel anders uit zien. De toekomstvoorspellingen zijn in ieder geval gunstig.

Met vriendelijke groet,

Twan

Aangenaam Twan!

Die medische keuring moet helemaal goed komen! ;) Ik heb hem vorige week gehad en het viel best mee. Heb jij al enig idee hoe je de komende paar weken (t/m 14 november) gaat invullen? :P Beetje werken ofzo? Ik werk op dit moment 3/4 dagen in de week in een schoenenwinkel! Kan ik wel volhouden tot aan november! :)

Groetjes!
 
Hey mannen!
Ook ik ben ingedeeld in klas 11-5, terwijl ik ook eigenlijk pas in april 2012 zou beginnen. Erg leuk nieuws dus dat ik (en jullie natuurlijk ook) zo veel eerder mag starten met de opleiding! De medische keuring heb ik ook al met succes doorlopen ;) Tussen nu en november ga ik vooral sporten en werken, ik zal het geld hard nodig hebben voor die enorme schuld waar we voor tekenen! Maar als je dat er niet voor over hebt moet je vooral niet voor een pilotenopleiding kiezen ;) Ik heb er in ieder geval veel zin in!
Groetjes, Anneke
 
Hey mannen!
Ook ik ben ingedeeld in klas 11-5, terwijl ik ook eigenlijk pas in april 2012 zou beginnen. Erg leuk nieuws dus dat ik (en jullie natuurlijk ook) zo veel eerder mag starten met de opleiding! De medische keuring heb ik ook al met succes doorlopen ;) Tussen nu en november ga ik vooral sporten en werken, ik zal het geld hard nodig hebben voor die enorme schuld waar we voor tekenen! Maar als je dat er niet voor over hebt moet je vooral niet voor een pilotenopleiding kiezen ;) Ik heb er in ieder geval veel zin in!
Groetjes, Anneke


Nou aangenaam Anneke,
ik heb mijn medische keuring ook gehaald en heb de kopietjes opgestuurd.
Ben nu aan het wachten op de offertes van de banken.
Verder ga ik tot November werken in een callcenter, en autobedrijf.
Ik kan bijna niet wachten om te beginnen :P

Groeten Robin
 
Hey mannen!
Ook ik ben ingedeeld in klas 11-5, terwijl ik ook eigenlijk pas in april 2012 zou beginnen. Erg leuk nieuws dus dat ik (en jullie natuurlijk ook) zo veel eerder mag starten met de opleiding! De medische keuring heb ik ook al met succes doorlopen ;) Tussen nu en november ga ik vooral sporten en werken, ik zal het geld hard nodig hebben voor die enorme schuld waar we voor tekenen! Maar als je dat er niet voor over hebt moet je vooral niet voor een pilotenopleiding kiezen ;) Ik heb er in ieder geval veel zin in!
Groetjes, Anneke

Hallo mevrouw!
Leuk je te ontmoeten! Ook leuk om te zien dat we nu al twee meisjes in 11-5 hebben! Jij en Bo Allefs uit het zuiden van Nederland!
Ook ik ga hard werken en een beetje sporten etc ;). Naast het geld verdienen doe ik dan ook nog eens wat want volgens mij als ik lang bij huis zit wordt ik zo lui als het achtereind van een varken! :yeehaa:
In ieder geval tot over een aantal weken! Het worden twee top jaren!

Groetjes!
Roderick
 
Beste toekomstige klasgenoten,

Ook ik ben ingedeeld voor de klas van november, oorspronkelijk zou ik halverwege 2012 beginnen maar werd van de week gebeld of ik al eerder kon! Ik heb volgende week woensdag mijn medische keuring. Weet een van jullie of er binnenkort nog een soort bijeenkomst is waar we dan met iedereen uit de klas zullen zijn?

Gr,
Juriaan
 
Beste dames en heren,

Ook ik ben vorige week gebeld met de vraag of ik in november wil beginnen met de opleiding! En heb na een paar minuten twijfelen ja gezegd! :) Heb er erg veel zin in! Ook vind ik het erg leuk om te horen dat er dus drie meiden in de klas zitten.. Misschien volgen er meer?

Tot snel!

Groetjes, Maud
 
Beste dames en heren,

Ook ik ben vorige week gebeld met de vraag of ik in november wil beginnen met de opleiding! En heb na een paar minuten twijfelen ja gezegd! :) Heb er erg veel zin in! Ook vind ik het erg leuk om te horen dat er dus drie meiden in de klas zitten.. Misschien volgen er meer?

Tot snel!

Groetjes, Maud


Heee Maud!

Leuk je te leren kennen!
Haha het is inderdaad wel bijzonder dat er al drie meisjes in de klas zitten.. gebeurt niet zo vaak volgens mij! :P Toen ik daar op de campus was tijdens de GVSS heb ik maar twee meisjes gespot :P! Heb je de medische keuring al gehad?

Groetjes!
Roderick
 
Hey allemaal!
Ik ben ook van de partij in 11-5! Heb afgelopen vrijdag m'n medische keuring gehad en gelukkig bleek ik helemaal in orde ;). Heb er ontzettend veel zin in!

Groeten,
Alex
 
Beste allemaal,

Op facebook heb ik een besloten pagina aangemaakt, namelijk "KLS klas 11-5". Als je het leuk vind kunnen we dan alvast wat meer contact leggen.

Gr,
Juriaan
 
Hey iedereen!
Leuk om te horen dat er meer meiden in de klas zitten! Zelf kom ik ook uit het zuiden (een echte brabander en nog iemand uit het zuiden, misschien wordt er dan zelfs wel carnaval gevierd! ;)) Leuk dat er zo veel klasgenoten van zich laten horen! Ik weet niet of er een soort bijeenkomst is voor de opleiding begint (naast de introductieweek), maar als die er niet is kunnen we dat ook zelf organiseren?
Groetjes!
 
Terug
Bovenaan