KLS -> Apple vs. Windows

PFM

New member
Hey

Ik begin in de augustus klas van de KLS en wil binnenkort een laptop gaan kopen. En eigenlijk wil ik een apple kopen, maar ik vraag me nu af of dat kan.

Met andere woorden: Moet je voor de opleiding ook software op je eigen pc installeren? en draait deze niet op een apple?


Joost :rt:
 
Ja dat had ik ook bedacht. Maar daarnaast vroeg ik me nog steeds af of je ook progamma's moet installeren voor school.
 
Sorry daar kan ik je niet aanhelpen omdat ik niet de KLS heb gedaan, maar zelf heb ik er geen problemen mee gehad.
 
Dat is 't heerlijke van de Apple: alles werkt. En 't is nog terug te vinden ook. Geen adressen invoeren, doelstations of wat dan ook. En virusvrij! :blabla:
Alle programma's die ik tot nu toe heb moeten installeren werken zonder problemen op de apple.
Ik mocht in 8-5 beginnen, maar helaas helaas moeten er nog twee vakken bijgeschaafd worden en gaat voor mij het feest pas in april beginnen. Met mijn MacBook verwacht ik geen problemen!
:cool:
Succes!
 
Heb ook een appel ( doe geen piloten opleiding), met boot camp, dat gratis bij je nieuwe mac wordt geleverd kan je dual boot draaien op je laptop.
 
Je gebruikt je laptop tijdens je opleiding alleen maar voor Bristol en misschien een filmpje in het weekend ofzo. Neem gewoon voor 600 euro een windows apparaat. Scheelt je al snel 400-500 euro op een Mac en die kan je dan weer opzuipen in Groningen.
 
Pfff..... :eek:

Hoe duur denk je dat je opleiding gekost heeft?! Man, koop gewoon een goedkoop ding op marktplaats (scheelt je heel veel geld). En dat geld is er niet om op te zuipen, maar om de schuld niet nog hoger te maken!

Sommige mensen zijn echt makkelijk...

Wat zal de volgende KLS'er in spé vragen ? Waar kan ik beter mee naar school op mijn tweedehandse mountainbike of in een eerste klas luxe sportwagen... :???:
 
gebruik ook een mac en inderdaad je bent niet de enige.
somige hier gebruikgen boodcamp om winhows nog te kunnen draaien op hun mac
zelf gebruik ik parallels dit is ideaal omdat je het tegelijk kan draaien. en gewoon betanden tussen mac en windows kan slepen
http://www.parallels.com/en/desktop/demo/

gr
 
De enige software die je krijgt op de KLS is een R/T-programma voor NL en later voor de USA. Deze werkt niet op je MAC. Met Bootcamp is het probleem opgelost.

Ik switch binnenkort terug naar een Windows Notebook. Haal zelf te weinig voordelen uit het bezit van een Macbook.

Als je interesse hebt hoor ik het wel :biertje:
 
Vieze filmpies werken zowel op de pc als mac, dus ik zie je probleem niet eens.
Behalve als je je druk maakt voor een infectie, maar daar hebben ze weer peneceline voor.
 
Terug
Bovenaan