KLMFA (KLM Flight Academy) Fase 1 en fase 2

MM00

Rookie
Hoi allemaal,

Ik ben momenteel bezig met de selectie bij de KLM Flight Academy en ben recent door de voorselectie gekomen.

Voor de voorselectie heb ik gebruikgemaakt van Piloten Assessment Training (het voorselectiepakket). Dat vond ik echt een aanrader, met name voor:
• hand-oog-(voet)coördinatie (pizzapunt/T-vorm)
• reactievermogen

De reactietest tijdens de echte voorselectie was inhoudelijk wel anders, maar de vaardigheden en het gevoel kwamen goed overeen, wat mij veel rust gaf tijdens de test.

Nu sta ik voor de volgende keuze en ben ik benieuwd naar ervaringen van anderen.
Als je Fase 1 haalt, mag je namelijk diezelfde middag door naar Fase 2. Dat maakt de voorbereiding best een investering. Bij Piloten Assessment Training zit je bijvoorbeeld op:
• Fase 1: €90
• Fase 2: €120

Dat doe je uiteraard met een reden, maar het is wel een bedrag, zeker omdat je vooraf geen zekerheid hebt over Fase 2.

Daarom mijn vragen:
• Welke websites of trainingen hebben jullie gebruikt voor Fase 1 (BCO) en Fase 2 (SMO)?
• Welke sluit volgens jullie het beste aan bij het niveau en de tijdsdruk van het AMC?
• Is het volgens jullie nodig om beide fases vooraf intensief te trainen, of juist gericht te focussen op Fase 1?

Alle ervaringen zijn welkom. Alvast dank!

Hoi, ik ga binnenkort de voorselectie doen en ben me ook aan het voorbereiden met het voorselectie pakket van Piloten Assessment Training. Wat was er precies inhoudelijk anders aan de reactietest bij de echte voorselectie?
Alvast bedankt

bij technisch inzicht was bij pilot assistent heel veel tandwielen, terwijl in op de voorselectie meer van die staven kreeg met bochten etc erin. Verder krijg je bij de multi stimuli veel meer piepjes en commandos voor je voeten. Deze gaat ook sneller dan pilot assistent. Planningsopdrachten was gelukkig niet met 6,7% werken maar alleen met 10tallen. De pizzapunt had ik minder dat je echt duidelijk werd weg gezet maar alsof de wind de hele tijd verandert waardoor je niet bij de target kan blijven, overigens is de gevoeligheid van zowel de joystick als de pedalen erg hoog.

Succes met de voorbereiding!

bij technisch inzicht was bij pilot assistent heel veel tandwielen, terwijl in op de voorselectie meer van die staven kreeg met bochten etc erin. Verder krijg je bij de multi stimuli veel meer piepjes en commandos voor je voeten. Deze gaat ook sneller dan pilot assistent. Planningsopdrachten was gelukkig niet met 6,7% werken maar alleen met 10tallen. De pizzapunt had ik minder dat je echt duidelijk werd weg gezet maar alsof de wind de hele tijd verandert waardoor je niet bij de target kan blijven, overigens is de gevoeligheid van zowel de joystick als de pedalen erg hoog.

Succes met de voorbereiding!
Bedankt voor je reactie, dit helpt heel erg!

Ik kreeg deze site laatst aangeraden: pilotentest.nl , daar ben ik nu mee aan het oefenen.

Staan een aantal handige tips in, zoals hoe je snel sommen zoals “68 x 49 =“ oplost. Prijs valt ook mee, 59€ zoiets.

Voor fase 2 moet ik zelf ook nog even kijken.

Hoi allemaal,

Ik ben momenteel bezig met de selectie bij de KLM Flight Academy en ben recent door de voorselectie gekomen.

Voor de voorselectie heb ik gebruikgemaakt van Piloten Assessment Training (het voorselectiepakket). Dat vond ik echt een aanrader, met name voor:
• reactievermogen

De reactietest tijdens de echte voorselectie was inhoudelijk wel anders, maar de vaardigheden en het gevoel kwamen goed overeen, wat mij veel rust gaf tijdens de test.

Nu sta ik voor de volgende keuze en ben ik benieuwd naar ervaringen van anderen.
Als je Fase 1 haalt, mag je namelijk diezelfde middag door naar Fase 2. Dat maakt de voorbereiding best een investering. Bij Piloten Assessment Training zit je bijvoorbeeld op:

Dat doe je uiteraard met een reden, maar het is wel een bedrag, zeker omdat je vooraf geen zekerheid hebt over Fase 2.

Daarom mijn vragen:
• Welke websites of trainingen hebben jullie gebruikt voor Fase 1 (BCO) en Fase 2 (SMO)?
• Welke sluit volgens jullie het beste aan bij het niveau en de tijdsdruk van het AMC?
• Is het volgens jullie nodig om beide fases vooraf intensief te trainen, of juist gericht te focussen op Fase 1?

Hi, ik wil zelf ook binnenkort beginnen met de voorselectie. Bij piloten assessment training kan je de instellingen bij de hand-oog-(voet)coördinatie ook aanpassen. Weet jij toevallig hoe deze zijn via de echte voorselectie. Dus als je de joystick naar rechts stuurt gaat de T-vorm dan ook naar rechts of naar links en rechtervoet naar vóór betekent dat ook de T-vorm naar vóór, en linkervoet...

Alvast bedankt!

Hi, ik wil zelf ook binnenkort beginnen met de voorselectie. Bij piloten assessment training kan je de instellingen bij de hand-oog-(voet)coördinatie ook aanpassen. Weet jij toevallig hoe deze zijn via de echte voorselectie. Dus als je de joystick naar rechts stuurt gaat de T-vorm dan ook naar rechts of naar links en rechtervoet naar vóór betekent dat ook de T-vorm naar vóór, en linkervoet...

Alvast bedankt!
Hi, ja bij mij was alles gewoon hetzelfde, maar onthoud in de voorselectie is het veel gevoeliger idd!

Hoi allemaal,

• reactievermogen

Daarom mijn vragen:

Ik heb fase 1 gehaald door middel van oefenen met Pilotentest.nl en assesmenttraining.nl, Fase 2 geoefend met Skytest.com, je moet dan wel nog de pedalen en een joystick kopen om er mee te oefenen. Succes!

Laatst bewerkt:
Ik heb fase 1 gehaald door middel van oefenen met Pilotentest.nl en assesmenttraining.nl, Fase 2 geoefend met Skytest.com, je moet dan wel nog de pedalen en een joystick kopen om er mee te oefenen. Succes!

Gefeliciteerd met Fase 1!

Waar wacht je nu op als ik vragen mag?

Groetjes Jan

Laatst bewerkt:
Allereerst gefeliciteerd met het halen van Fase 1, en 2? mooi resultaat 👏

Ik heb zelf inmiddels via Piloten Assessment Training de oefeningen aangeschaft en dat bevalt tot nu toe erg goed, vooral qua gevoel en vaardigheden.

Ik ben benieuwd hoe jouw selectie is verlopen:
- Hoe gingen Fase 1 en (eventueel) Fase 2 bij jou?
-Wist je direct na Fase 1 dat je dezelfde middag door mocht naar Fase 2?
- Hoe ver ben je nu in het proces?

Heb je daarnaast misschien nog tips of aandachtspunten?
Wat kan ik realistisch verwachten qua niveau, tempo en druk?

Sorry als het wat veel vragen zijn, maar alle info helpt enorm 😊
Alvast bedankt en succes met het verdere traject!

En mocht je eventueel willen sparren via Whatsapp kan dat uiteraard ook.

Hoi allemaal,

• reactievermogen

Daarom mijn vragen:

Hoi, heb je inmiddels Fase 1 en 2 gehad? Hoe ging dat en raad je hiervoor Piloten Assessment Training aan? Groetjes!

Hoi, ik zit momenteel in 5vwo en wil me volgend jaar ook aanmelden voor de selectie van de klm flight academy. Ik ben erg benieuwd hoe je de selectie hebt ervaren ( en of je het hebt gehaald natuurlijk). Is de selectie te doen zonder voor te bereiden? En hoe werkt die pilot assessment training precies? Doe je de training vanuit huis of moet je ergens heen? Want voor de hand oog voet coördinatie heb je voet pedalen nodig, dus hoe werkt het precies? Vertel me graag zoveel mogelijk 🙏, sorry dat ik zoveel vragen heb maar ik wil me zo goed mogelijk voorbereiden.

Hallo allemaal,
Heeft iemand nog aanradingen voor het oefenen van hoofdrekenen van Fase 1? Ik vind het lastig om in te schatten wat ik nou precies moet oefenen... Ik gebruik op dit moment PilotenAssesmentTraining. Maar ik heb zelf natuurlijk geen idee wat er echt in komt.

Hallo allemaal,
Heeft iemand nog aanradingen voor het oefenen van hoofdrekenen van Fase 1? Ik vind het lastig om in te schatten wat ik nou precies moet oefenen... Ik gebruik op dit moment PilotenAssesmentTraining. Maar ik heb zelf natuurlijk geen idee wat er echt in komt.
Hai,

Wat zijn aanradingen? (Grapje natuurlijk)

Ik weet niet welke sommen die site/aanbieder aan je geeft dus kan ik moeilijk oordelen.
Wel weet ik sommen zoals;

0,064x0,32

Of
1 Kilogram, 132 gram
13 Kilogram, 879 gram +
==================
15 kilogram 11 gram

Verder is het simpel gezegd gewoon hoofdrekenen.

Terug
Bovenaan