KLMFA Fase 3 (kerncompetentie onderzoek)

nickfa

Rookie
Ik heb over 3 weken het kerncompetentie onderzoek bij het AMC. Qua voorbereiding ga ik 'De lucht in, maar waarom met u' lezen en naar een selectietraining.

Hebben jullie tips/info over deze ronde?

Ik zie graag jullie reacties tegemoet!

Selectie training bij ? Ben benieuwd naar de ervaring
Ik heb bij kls-selectietraining.nl gegaan. Ik ben daar voorbereid op fase 1 en 2. Het hielp mij wel veel, ik wist goed wat ik moest verwachten. Maar naast deze training moet je thuis nog wel voldoende oefenen met online assessments

welke site heb je gebruikt voor de online assessments als ik vragen mag?
pilotenselectietraining.nl, asses.ly etc. Ik weet het niet allemaal precies meer omdat ik veel verschillende gebruikt heb. Pilotenselectietraining.nl gaf dezelfde soort vragen als het AMC, alleen lag de moeilijkheidsgraad wel wat hoger tijdens de selectieronde.

Hi iedereen! Ik dacht, ik post hier gelijk het bericht in aangezien het toch over hetzelfde gaat.

Ik heb onlangs het goede nieuws ontvangen dat ik door ben naar fase 3 voor de KLMFA selectie. Ik ben reeds begonnen met voorbereiden en vroeg me af of jullie soms tips/ervaring hadden bij deze fase. Meerdere vliegscholen hebben rollenspellen en groepsopdrachten zitten in hun selectie, dus moest je ervaring hebben opgedaan elders, hoor ik dat ook heel graag!

Alle tips zijn welkom, maar wat ik zelf wat moeilijk in te schatten vind qua voorbereiding zijn de rollenspellen en groepsopdrachten. Ik heb al verschillende voorbeelden gelezen van casussen op dit forum die van meerwaarde zijn (dus moesten heel toevallig de posters van die berichten meelezen; bedankt alvast!). Mijn doel van deze post is niet echt achterhalen welke precieze opdrachten je gaat krijgen, want die kunnen verschillen. De insteek erachter blijft echter vaak wel hetzelfde. Dus ik hecht meer belang aan dingen waar je best op dient te letten. Wat heb je zelf misschien uit ervaring meegekregen van zo’n ronde mee te maken? Wat raad je iemand aan die zo’n ronde te wachten staat? Waar zou ik goed op moeten letten voor niet te veel te doen bijvoorbeeld? Hoe bereid je jezelf hier het best op voor?

Alvast erg bedankt voor jullie reacties! 🙏

Terug
Bovenaan