Funnel Cloud
New member
KLM - het krachtigste brandstofbeleid van de luchtvaartsector
Op www.nu.nl vond ik het volgende artikel:
http://www.nu.nl/news/1600470/32/Martinair_overweegt_langzamer_vliegen.html
Martinair overweegt langzamer vliegen
Uitgegeven: 6 juni 2008 09:39
Laatst gewijzigd: 6 juni 2008 12:00
AMSTERDAM - Martinair overweegt zijn vlieguigen langzamer te laten vliegen om brandstofkosten te besparen. "We doen er een studie naar. We willen precies weten waar we aan beginnen", zei een woordvoerder van de luchtvaartmaatschappij vrijdag.
"Het is een serieuze optie", aldus de woordvoerder naar aanleiding van een bericht in het dagblad Trouw.
Voor KLM is langzamer vliegen niet aan de orde. Een woordvoerder van de luchtvaartmaatschappij wees erop dat KLM dankzij "het krachtigste brandstofbeleid van de luchtvaartsector" al 25 procent zuiniger vliegt dan het gemiddelde in de sector.
Maatregelen die KLM maar ook andere maatschappijen al hebben ingevoerd, betreffen onder meer taxiën op één motor en voortdurend alert zijn op de kortst mogelijke route.
Motor
Zowel KLM als Martinair paste de manier aan waarop de motoren worden schoongemaakt. Hoe schoner de motor, hoe zuiniger. Bij Martinair levert dat een besparing van 1 procent op de brandstofkosten op.
De luchtvaartsector kraakt onder de hoge brandstofkosten. Maatschappijen wereldwijd zoeken naarstig naar mogelijkheden om te besparen op de dure kerosine. Ook de klanten moeten eraan geloven. Ze betalen meer voor een ticket en voor het vervoer van hun koffers.
(c) ANP
------------------------------
De KLM beweert dus het krachtigste brandstofbeleid in de luchtvaart te hebben. Dat is nogal een uitspraak! Als voorbeeld geven ze dan nog dat KLM-vliegers altijd alert zijn op kortere routes. Zelf werk ik niet bij de KLM, dus ik vroeg me af of er hier mensen zijn die voorbeelden kunnen geven van dit superkrachtig beleid? Lijkt me erg interessant, want zo kan ik zelf natuurlijk ook altijd wat opsteken en een beter millieu begint bij jezelf!
Vliegt de KLM bijvoorbeeld veel CDA's, low-drag approaches (Gear-up tot 4NM final) enzo?
Groetjes,
FC
Op www.nu.nl vond ik het volgende artikel:
http://www.nu.nl/news/1600470/32/Martinair_overweegt_langzamer_vliegen.html
Martinair overweegt langzamer vliegen
Uitgegeven: 6 juni 2008 09:39
Laatst gewijzigd: 6 juni 2008 12:00
AMSTERDAM - Martinair overweegt zijn vlieguigen langzamer te laten vliegen om brandstofkosten te besparen. "We doen er een studie naar. We willen precies weten waar we aan beginnen", zei een woordvoerder van de luchtvaartmaatschappij vrijdag.
"Het is een serieuze optie", aldus de woordvoerder naar aanleiding van een bericht in het dagblad Trouw.
Voor KLM is langzamer vliegen niet aan de orde. Een woordvoerder van de luchtvaartmaatschappij wees erop dat KLM dankzij "het krachtigste brandstofbeleid van de luchtvaartsector" al 25 procent zuiniger vliegt dan het gemiddelde in de sector.
Maatregelen die KLM maar ook andere maatschappijen al hebben ingevoerd, betreffen onder meer taxiën op één motor en voortdurend alert zijn op de kortst mogelijke route.
Motor
Zowel KLM als Martinair paste de manier aan waarop de motoren worden schoongemaakt. Hoe schoner de motor, hoe zuiniger. Bij Martinair levert dat een besparing van 1 procent op de brandstofkosten op.
De luchtvaartsector kraakt onder de hoge brandstofkosten. Maatschappijen wereldwijd zoeken naarstig naar mogelijkheden om te besparen op de dure kerosine. Ook de klanten moeten eraan geloven. Ze betalen meer voor een ticket en voor het vervoer van hun koffers.
(c) ANP
------------------------------
De KLM beweert dus het krachtigste brandstofbeleid in de luchtvaart te hebben. Dat is nogal een uitspraak! Als voorbeeld geven ze dan nog dat KLM-vliegers altijd alert zijn op kortere routes. Zelf werk ik niet bij de KLM, dus ik vroeg me af of er hier mensen zijn die voorbeelden kunnen geven van dit superkrachtig beleid? Lijkt me erg interessant, want zo kan ik zelf natuurlijk ook altijd wat opsteken en een beter millieu begint bij jezelf!
Vliegt de KLM bijvoorbeeld veel CDA's, low-drag approaches (Gear-up tot 4NM final) enzo?
Groetjes,
FC