KLM gaat open voor piloten 'buiten eigen organisatie'

Zijn er getallen bekend hoeveel piloten ze zoeken (buiten de KLS om) met deze ronde?

Volgens mij hebben ze vorig jaar ook flink aangenomen, ook wel benieuwd hoeveel er toen zijn begonnen als iemand dit weet?

Gerucht is dat KLM en de VNV een akkoord hebben bereikt over Direct Entry FOs op ICA, ivm een tekort aan opleidingscapaciteit bij cityhopper.
Succes voor diegene die het gaan proberen.

Dat zijn interessante ontwikkelingen. Worden er overigens ook Direct Entry FOs aangenomen op de 737/320 vloot? Iemand enig idee?

OMG nu voldoet een MBO 4 in technische richting als minimale vereiste.

Hahahaha ik lach mij rot dit was een x aantal jaren geleden echt ondenkbaar.

KLM die bekend staat als de “arrogante” werkgever die vliegers met zéér goede papieren + Universitair geschoold keihard heeft afgewezen staat nu ineens open voor een MBO niveau 4 in technische richting …. ???

Zo zie je maar weer dat het mooie Nederlandse spreekwoord écht klopt :

een kat in het nauw maakt rare sprongen​

Dat stond al langer op de site: https://klmflightacademy.nl/piloot-worden/toelatingseisen/. Met MBO ben je in principe niet toelaatbaar, maar via de opleiding Airline Pilot & Management wel. Je doet dan twee jaar HBO en twee jaar KFA. Vervolgens krijg je je HBO diploma en kun je bij een airline solliciteren.
@PPP :

Ik weet dat maar alsnog vraagt de KLM Flight Academy die constructie ofwel die HBO opleiding maar Mama/Papa KLM wijkt daar nu resoluut van af die Jongens en/of Meisjes die nu bijvoorbeeld een ROC Amsterdam Airport MBO 4 “Aviation Operations” of Vliegtuigonderhoud volgen kunnen nu met zo’n diploma toegelaten worden tot de selectie van de KLM (praat niet over KLMFA).

Ik lees hier: ''Minimaal mbo-4 diploma richting techniek'' . Weet iemand toevallig wat ze hier mee bedoelen? aangezien dit een heel breed begrip is?

Terug
Bovenaan