Kagutsuchi
Veteran
Zijn er insiders die nog meer geruchten hebben gehoord over aannames van externe piloten tijdens dit jaar?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Er zijn vlak voor oud en nieuw een heleboel extra vliegers aangenomen op de 737. Ze zitten nu thuis te wachten(betaald) tot er simulators/instructeurs beschikbaar zijn. Die buffer moet eerst op.
Volgens de senioriteitslijst zijn er in december niet (veel) meer mensen aangenomen dan in de maanden daar voor. Het lijkt me ook niet logisch dat de KLM dat pad in slaat, waarbij de kans aanwezig is dat de al gestagneerde S/O’s via de VNV er een stokje voor proberen te zullen steken. Dan zou KLM namelijk ook in 2020 (verkapte) Direct Entries aannemen.
Inmiddels hebben steeds meer S/O’s op de 747 overigens (op korte termijn) opleidingsdata voor de 737, dus intern begint het weer op gang te komen qua omscholingen richting ‘Europa’.
Door handig gebruik te maken van dit protocol, kon klm zich verzekeren van extra direct entry mensen voor de 737 vloot.
Persoonlijk zou ik eerder kiezen voor SO. Je kunt nog lang genoeg op Europa beunen.
Ze zijn expres in 2019 aangenomen, omdat voor dat jaar de klm direct entry copiloten mocht aannemen. Aannamedatums waren vlak voor oud en nieuw. (Protocol met de vnv.)
Door handig gebruik te maken van dit protocol, kon klm zich verzekeren van extra direct entry mensen voor de 737 vloot.