KLM Flight Academy (KLS)

Hoi, ik zit momenteel in VWO 5 en ben 17 als ik mijn V6 diploma haal, er vanuitgaande dat ik geen vertraging oploop. Ik word eind september dat jaar 18. Ik wil graag naar de KLMFA, en in principe zou dat kunnen in het jaar dat ik klaar ben met VWO 6. Ook ben ik lid van een zweefvliegclub, waar ik DBO’er ben en bijna solo mag. Ik wil mijn kansen om door de selectie heen te komen maximaliseren, dus vraag ik me af of het nou wel verstandig is om (bijna) meteen na de middelbare school me aan te melden voor de KLMFA. Anders zou ik bijvoorbeeld ook nog één of meerdere jaren iets anders kunnen doen, zoals een tussenjaar of een HBO of WO studie.

Wat raden jullie mij aan?

En,

Als ik een tussenjaar neem, zal ik dan in het buitenland, zoals Nieuw Zeeland of een ander Engelstalig land een baan nemen waar ik kan werken aan leiderschapsskills? Of juist vrijwilligerswerk? Of meer vliegervaring opbouwen?

Meer zweefvliegervaring is altijd goed, en een hbo studie om op terug te vallen voor het geval je geen baan als piloot vindt is erg verstandig.
Maar: waarom zou je de selectie niet direct proberen, als je denkt dat je daar klaar voor bent? KLMFA is wel de mooiste route naar een baan als piloot.

Meer zweefvliegervaring is altijd goed, en een hbo studie om op terug te vallen voor het geval je geen baan als piloot vindt is erg verstandig.
Maar: waarom zou je de selectie niet direct proberen, als je denkt dat je daar klaar voor bent? KLMFA is wel de mooiste route naar een baan als piloot
Mijn voornaamste reden is mijn jonge leeftijd als ik mij direct aanmeld. Ik ben bang dat ik als “te jong” oid word gezien en daardoor niet toegelaten word

Mijn voornaamste reden is mijn jonge leeftijd als ik mij direct aanmeld. Ik ben bang dat ik als “te jong” oid word gezien en daardoor niet toegelaten word
Je hebt na een vervolg opleiding nog een kans, proberen kan altijd! Als je geen vervolgopleiding wil doen kan het nooit kwaad om aan skills te werken die passen bij een vlieger! Succes

Terug
Bovenaan