Futurepilot25
Rookie
Hoi, ik zit momenteel in VWO 5 en ben 17 als ik mijn V6 diploma haal, er vanuitgaande dat ik geen vertraging oploop. Ik word eind september dat jaar 18. Ik wil graag naar de KLMFA, en in principe zou dat kunnen in het jaar dat ik klaar ben met VWO 6. Ook ben ik lid van een zweefvliegclub, waar ik DBO’er ben en bijna solo mag. Ik wil mijn kansen om door de selectie heen te komen maximaliseren, dus vraag ik me af of het nou wel verstandig is om (bijna) meteen na de middelbare school me aan te melden voor de KLMFA. Anders zou ik bijvoorbeeld ook nog één of meerdere jaren iets anders kunnen doen, zoals een tussenjaar of een HBO of WO studie.
Wat raden jullie mij aan?
En,
Als ik een tussenjaar neem, zal ik dan in het buitenland, zoals Nieuw Zeeland of een ander Engelstalig land een baan nemen waar ik kan werken aan leiderschapsskills? Of juist vrijwilligerswerk? Of meer vliegervaring opbouwen?
Wat raden jullie mij aan?
En,
Als ik een tussenjaar neem, zal ik dan in het buitenland, zoals Nieuw Zeeland of een ander Engelstalig land een baan nemen waar ik kan werken aan leiderschapsskills? Of juist vrijwilligerswerk? Of meer vliegervaring opbouwen?