Kist huren buitenland

QNH1012

Legend
Goedemorgen!

Ik had een vraag voor wat betreft het huren van zweefvliegtuigen in het buitenland (wel Europa)
Kennen jullie clubs die wat makkelijker zijn qua zweefvliegtuig-verhuur in de mooiste streken van Europa?
Ik heb het dan over Rome, Barcelona, Slovakije en dat soort streken. (mooie-foto vliegen)

En kun je als brevethouder dan gewoon "alle" kisten huren, of moet je eerst een checkride doen?

Ga aankomend jaar naar de Dolomieten en wil daar eigenlijk wel even wat rondfladderen.

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Ga er maar vanuit dat je a) lid moet worden van de betreffende club én b) een check-out moet doen. De enige ervaring die ik heb met zweefvliegtuigen huren is bij de aeroclub op Aosta eenmaal bekend gaat het allemaal wel wat makkelijker. Kun je niet een kist meenemen vanuit Nederland. Dat heb ik vaak gedaan en is - over het algemeen - makkelijker.

Kun je niet een kist meenemen vanuit Nederland. Dat heb ik vaak gedaan en is - over het algemeen - makkelijker.
Het kán zeker, maar hoopte op een "makkelijkere" oplossing. Heb eeeeeigenlijk niet heel veel zin met 8 meter achter me te rijden op onbekende wegen.
Stel dat ik dat doe, is het dan makkelijk een kabeltje te regelen voor de lier- of achterop een sleepvliegtuig?
Doen mensen daar gewoon een mailtje / telefoontje over naar een lokale club?
Heeft iemand dáár ervaring mee rond de Dolomieten, toevallig?

Denk inderdaad dat dit
Ja kan natuurlijk altijd met instructeur vliegen.
Misschien wel een stuk relaxter ook.
wellicht een "passendere" optie is, scheelt me denk ik veel kopzorgen.

Iemand leuke clubs in Europa / Scandinavië waar ze openstaan voor "ervaren passagiersvluchten" die langer dan 20 minuten mogen duren?

Het kán zeker, maar hoopte op een "makkelijkere" oplossing. Heb eeeeeigenlijk niet heel veel zin met 8 meter achter me te rijden op onbekende wegen.
Stel dat ik dat doe, is het dan makkelijk een kabeltje te regelen voor de lier- of achterop een sleepvliegtuig?
Doen mensen daar gewoon een mailtje / telefoontje over naar een lokale club?
Heeft iemand dáár ervaring mee rond de Dolomieten, toevallig?

Denk inderdaad dat dit

wellicht een "passendere" optie is, scheelt me denk ik veel kopzorgen.

Iemand leuke clubs in Europa / Scandinavië waar ze openstaan voor "ervaren passagiersvluchten" die langer dan 20 minuten mogen duren?
Uit verhalen van mede vliegers heb ik opgepakt dan ´even een vliegtuigje pakken´ niet echt realistisch zeker niet rond de alpen, ivm met het heuvelachtige terrein etc, een passagiers optie zou dan beter zijn denk ik. succes!

Terug
Bovenaan