KHBO aspirant lijnpiloot

Poeli

New member
Dag iedereen,
Ik en een vriend zitten in de volgende situatie: We doen nu de richting luchtvaarttechnologie met afstudeerrichting aspirant lijnpiloot. Dit is eerst 1,5 jaar technische vakken (elektriciteit,mechanica,...) na deze 1,5 jaar doen wij onze ATPL theorie bij BAFA normaal, samen met 32 vlieguren.
Nu na deze in totaal 3 jaren moeten wij onze praktijk ergens anders voortzetten, de meesten gaan naar BAFA. Maar wat we gehoord hebben (van studenten ed) is de frequentie van het vliegen niet zo goed. We zouden misschien liever naar Florida gaan om daar onze praktijk (al dan niet modulair) te doen.
Zou dit een goed idee zijn? Na onze 3 jaar hier hebben we een bachelor diploma in de luchtvaarttechnologie en onze JAA Atpl theorie op zak.
Groeten
Pieterjan & Benjamin
 
Ik ken BAFA niet, maar in Florida kan het niveau van lesgeven zomaar een stuk slechter zijn. Daarbij zijn orkanen en onweersbuien ook niet altijd goed voor de frequentie. Ik zou kwaliteit boven die paar weken of maanden tijdswinst zetten, maar het hangt natuurlijk af van wat voor programma's of connecties BAFA nog na de opleiding kan aanbieden waarmee je ervaring op kan doen, danwel meer selecties in kan. Daarbij kan juist de ervaring van vliegen in Europa met desbetreffende procedures en weersomstandigheden juist in je voordeel werken, scheelt ook weer wennen aan een andere manier van vliegen als je terugkomt uit Florida (wat ook weer tijd en geld kost).
 
Ken zelf BAFA ook niet maar als ik Florida lees dan lees ik ook FAA etc en omzetten van papierwerk/uren etc naar JAA dus daar zou je ook redelijk wat tijd/moeite en geld aan kwijt zijn dus je winst is vervlogen. Europa is een super ervaring en met een beetje mazzel ben je niet eens veel tijd kwijt. Pin je niet vast op Florida naar mijn mening.

Ben niet meer zo thuis in brevetten dus correct me if I'm wrong. ;)
 
Ken zelf BAFA ook niet maar als ik Florida lees dan lees ik ook FAA etc en omzetten van papierwerk/uren etc naar JAA dus daar zou je ook redelijk wat tijd/moeite en geld aan kwijt zijn dus je winst is vervlogen. Europa is een super ervaring en met een beetje mazzel ben je niet eens veel tijd kwijt. Pin je niet vast op Florida naar mijn mening.

Ben niet meer zo thuis in brevetten dus correct me if I'm wrong. ;)

Wel we zouden in de eerste plaats zeker en vast naar JAA vliegscholen kijken, anders zou het papierwerk te groot worden.... Maar onze JAA ATPL theorie hebben we dan zowieso al via onze studierichting nu. Ik heb gehoord van studenten dat ze eens in de 3 weken vliegen, ik vind dat dit slecht is om progressie te maken...
Bedankt voor jullie mening!
 
Laatst bewerkt:
en ook grappig, ze gebruiken een grote foto van een neus van een 744 van KLM op de site..

redelijk vreemd..

maar goed..

ieder zijn of haar keuze..
 
dat is de site. hebben ook geen toelatings selectie..
meer weet ik er niet over.. in mijn ogen zegt dat wel iets over de opleiding..

Jij kijkt bij het modulaire gedeelte, ze hebben ook het geïntegreerde gedeelte waar een toelatingsgesprek en een Medical klasse I voor wordt gevraagd. Tevens zeggen ze dit:

"BAFA heeft als enige FTO in Vlaanderen een exclusieve overeenkomst met CAE die het mogelijk maakt om de MCC training gevolgd in het kader van de Geïntegreerde Cursus Lijnpiloot (ATPL) te laten tellen als onderdeel van de ingangstest voor Ryanair."

Dat had NLS ook, maar tegenwoordig doet Ryanair dat niet meer. Lijkt mij dat dit ook voor BAFA geldt. 69.000 euro voor het totaalpakket inclusief MCC op CAI 737 sim, dat is zeer concurrerend met modulair.
 
je heb gelijk.

dat stukje heb ik ook gelezen, maar ik nam aan dat het gold voor elk gedeelte. Mod of integ.
 
"BAFA heeft als enige FTO in Vlaanderen een exclusieve overeenkomst met CAE die het mogelijk maakt om de MCC training gevolgd in het kader van de Geïntegreerde Cursus Lijnpiloot (ATPL) te laten tellen als onderdeel van de ingangstest voor Ryanair."
Dat klopt niet. In België zijn er nog 2 FTO's met CAE banden. Hubair en Sabena Flight Academy(http://www.sfa.be).

En als ik het goed gehoord hebt aanvaard RYR de MCC test niet meer als ingangstest, iedereen moet naar EMA.
 
Ook hier wederom Marty,

Als je de paar replys heb gelezen hierboven dan staat daar het antwoord.. Ik heb dat ook al gezegd.. maar wat Nosig zeg klopt.. Dit geld alleen voor modulair.
 
Terug
Bovenaan