Keeping Americans Safe in Aviation

PPP

Legend

Denkt hij nou echt dat passagiers in Amerikaanse vliegtuigen gevaar lopen omdat er bij de toezichthouder zwarte mensen werken?

Denkt hij nou echt dat passagiers in Amerikaanse vliegtuigen gevaar lopen omdat er bij de toezichthouder zwarte mensen werken?
Ehm, dat lees ik er niet in. Los of ik het ermee eens ben of niet; het stukje impliceert dat er geworven wordt op basis van equality. Dus met de inclusiviteitsbedoelingen voor homo's, zwarten etc. Maar, dat dit afbreuk doet aan de veiligheid omdat er geworven moet worden op competenties en niet op inclusiviteitsnummers.

Equality betekent toch dat je bij gelijke geschiktheid voorrang geeft aan mensen die ondervertegenwoordigd zijn in het arbeidsproces? Je gaat niet iemand voortrekken die niet geschikt is, maar als je twee geschikte kandidaten vindt kijk je naar inclusion. Donald denkt kennelijk dat dat gevaarlijk is. Als je het mij vraagt is zijn presidentschap veel gevaarlijker.

Ik snap je helemaal en wat ik al zei; geen mening. Idealiter heb je ook gelijk. De vraag is inderdaad of de implicatie van het stuk waar is en het waarschijnlijk sowieso aangedikt.

Er werd geroepen (Ja, er wordt zo veel geroepen) dat de "DEI hiring" veel verder ging dan "bij gelijke geschiktheid". Daar is dit waarschijnlijk een reaktie op. Zo is het ook geformuleerd, zoals ik het lees.

Ik heb vanaf deze kant van de grote plas geen flauw idee wat daarvan waar is... Maar als dat niet aan de hand was, verandert dit decreet, letterlijk toegepast, feitelijk niets. Dan is het puur een symbolisch gebaar naar de achterban van de nieuwe oude president.

Sowieso is de VS qua inclusiviteit een heel andere wereld. Ook met de beste blauwe bedoelingen pakken ze dat heel anders aan dan hier.

En het is nog maar dag drie.
Nog 1459 dagen te gaan….

marker-checking-calendar-date-fg188bwpm2rahuo6.gif

Equality betekent toch dat je bij gelijke geschiktheid voorrang geeft aan mensen die ondervertegenwoordigd zijn in het arbeidsproces? Je gaat niet iemand voortrekken die niet geschikt is, maar als je twee geschikte kandidaten vindt kijk je naar inclusion. Donald denkt kennelijk dat dat gevaarlijk is. Als je het mij vraagt is zijn presidentschap veel gevaarlijker.
Wanneer zijn 2 personen echt gelijk geschikt? Dat komt toch haast nooit voor. Als je op een bepaald moment in een sollicitatie naar huidskleur kijkt, dan ben je aan het discrimineren.

Als je bij sollicitaties moet aangeven wat je huidskleur, geslacht en seksualiteit is, dan is er toch echt wel wat mis (zogezegd anoniem en optioneel...)

Toch kregen we hier, bij de overname door een Amerikaanse partij met een stevig DEI beleid, een formulier voor onze neus voor opname in hun HR systeem, waar dat allemaal op stond.

Uiteindelijk hoefden we dat niet in te vullen (veel van die vragen zijn hier zelfs verboden) maar er wordt dus wel heel verschillend gedacht over hoe inclusiviteit eruit hoort te zien...

Terug
Bovenaan