Jetairfly zoekt F/O's & Captains.

Jup... er staat "contract bepaalde duur voor het zomerseizoen 2007". Dus na de zomer kan je vertrekken met een zelfbetaalde type op zak. ;)
 
juist tryin' to help

KL,

het is niet richting jou gericht! Het is super dat je, als je weet dat er ergens aangenomen wordt, het hier post.

Persoonlijk vind ik het bij deze maatschappij een behoorlijke rip-off.
Even je TR betalen, 4 maandjes vliegen en weer de deur uit worden geschopt.
 
Ik zag op dezelfde site dat ze ook een vacature hebben voor F/O met een TR, alleen is het een contract voor onbepaalde tijd.

Toch raar....zonder TR tijdelijk contract zelf je TR betalen en met TR direct vast contract.
 
Ik zag op dezelfde site dat ze ook een vacature hebben voor F/O met een TR, alleen is het een contract voor onbepaalde tijd.

Toch raar....zonder TR tijdelijk contract zelf je TR betalen en met TR direct vast contract.

Dat is volgens mij niet zo heel raar hoor! Met TR ben je in ieder geval door de hele molen heen geweest en met een beetje mazzel neem je ook nog wat uren ervaring mee. Een vast contract (met ongetwijfeld een proefperiode) vind ik wel netjes en op zijn plaats eerlijk gezegd.

Zonder TR ... zelf betalen ... dat lijkt de orde van de dag. Ik ben het er niet mee eens overigens. Maar een paar maanden is inderdaad wel erg mager!
 
In België staat dat traject met (TR en een paar maanden werk bij Jetair) zwaar ter discussie.
Ze knallen de meerderheid gewoon weer buiten na het seizoen.

Ik kan me dan ook nog moeilijk voorstellen dat ze goed geïnformeerde Belgische piloten gaan vinden voor dat traject.

Be carefull!
 
Terecht staat dat hele traject ter discussie! Het aanbod is natuurlijk om te huilen. Voor de piloot dan. Ik gelooof zeker dat de meeste mensen dit aanbod links laten liggen. Maar ja .. als deze "stage" je de broodnodige uren geeft om daarna verder te kunnen ... waarom niet?

Overigens is er in Belgie volgens mij een bedrijf dat al jaren lang een zomercontract aanbied maar dan op de airbus. Misschien iets meer maanden maar daarna in de winter ook op straat! Staat dat ook ter discussie?

Mijns inziens is deze situatie heel simpel. Geen werk? Pakken die handel .. uren maken en verder. Ook al bieden ze alleen een zomercontract. So what? Waarschijnlijk kan je voor het einde contract ergens anders aan de slag.

Nogmaals .... ik keur het niet goed! Ik ben ervan overtuigd dat binnen de huidige situatie dit soort praktijken of aanbiedingen snel tot het verleden behoren. Aviation is booming. Dus zorg dat je in het bootje zit! Zit je droog en dobber je lekker verder!

Overigens ... als je van plan bent ergens een typerating en zomercontract te doen. Zorg ervoor dat je de uren wel maakt! Een paar jaar geleden was dat 500 uur op type. Nu is de eis bij somige bedrijven minder. Dit is wel iets om in de gaten te houden.
 
Mooi sh+t voor de captains daar, die zijn doorlopend aan het lijntrainen, best case. Worst case single pilot vliegen met rijkeluiszoontje naast je die clueless is. Ik ga weer lekker op de jumpseat met vakantie dit jaar, no way dat ik met zo'n toko ga reizen.
 
Terug
Bovenaan