JetairFly (Jobs)

  • Onderwerp starter Onderwerp starter XDgb14
  • Startdatum Startdatum
De eisen liggen inderdaad (belachelijk) hoog, min. 4.000 (vierduizend) uur op commerciele jets.

Afgezien van de absurd hoge belastingdruk in Belgie (draadje), zal Jetair wel met erg goede (arbeids)voorwaarden moeten (af)komen.

Jetair heeft overigens wel een aardige vloot (10 kisten) t.w. Fokker 100, B737-400, B737-500, B737-800 en B767
 
Zo is het.En wat betekent " Jetairfly geeft je de mogelijkheid een typerating te behalen"?
De loterij geeft mij ook een mogelijkheid miljonair te worden...
 
Laatst bewerkt:
Ze willen 4000 uur commerciele jetervaring ! Ik denk dat ze nog moeite hebben om mensen te krijgen met 4000 uur total time, want ook dan ga je niet naar deze club m.i.
 
Nou vind ik 4000 uur vrij normaal voor het vliegen van een grote jet, maar dat zal wel aan m'n Noord-Amerikaanse achtergrond liggen. Nietwaar FD?:grijns:

Nou weet ik persoonlijk niks van JetAir af, maar zijn die qua franstaligheid net zo zielig als TNT een tijdje terug waardoor feitelijk alleen maar fransen en walloniërs een kans maakten?
 
Nou weet ik persoonlijk niks van JetAir af, maar zijn die qua franstaligheid net zo zielig als TNT een tijdje terug waardoor feitelijk alleen maar fransen en walloniërs een kans maakten

Ongetwijfeld zal de eis zijn dat je minimaal Frans, Nederlands en engels goed beheerst
Nog een reden waarom ze geen mensen kunnen krijgen. De fransen willen niet eens voor de belgen vliegen, de belgen rennen weg vanwege de betaling/belasting en de meeste nederlanders beheersen de franse taal niet of gebrekkig.

en zo ploeterden ze voort op zoek naar de oplossing.......:passed:
 
Als les Wallons nou eens een paar woorden Nederlands zouden leren , zou misschien ook al schelen?Of Engels , for that matter...

A tout a l'heure ,

Jappe
 
met 4000 TT opzak kun je beter naar Emirates.

Precies :D

In de laatste P&V staat een leuk verhaal van Jan C. die als Direct Entry Capt bij Emirates is gaan vliegen.

Niks nada noppes met je De Lorean DMC-12 :p: naar de luchthaven.
Een company chauffeur die je haalt en weer thuis brengt :grijns:

franstaligheid net zo zielig als TNT een tijdje terug waardoor feitelijk alleen maar fransen en walloniërs een kans maakten

Een Francofoon voelt zich nu eenmaal superieur t.o.v. Nederlandstaligen.
Dit zit in hun genen, net zoals corruptie.
Idem list en bedrog.
 
Ongetwijfeld zal de eis zijn dat je minimaal Frans, Nederlands en engels goed beheerst
Nog een reden waarom ze geen mensen kunnen krijgen. De fransen willen niet eens voor de belgen vliegen, de belgen rennen weg vanwege de betaling/belasting en de meeste nederlanders beheersen de franse taal niet of gebrekkig.

en zo ploeterden ze voort op zoek naar de oplossing.......:passed:

Wat een onzin:

  • Bedrijfstaal is engels, frans wordt wel gebruikt, maar alles is ook in het engels te krijgen.
  • Er vliegen juist steeds meer nederlanders en vlamingen bij TNT, waar je in het verleden alleen maar frans hoorde begin je nu steeds vaker nederlands te horen.
  • De wallonen proberen idd allemaal bij Air France binnen te komen, en redelijk veel lukt het ook nog. Er is dus een behoorlijke vraag naar piloten
  • De nederlanders (DEC) zitten nu allemaal op een 30% taxfree regeling, dus netto ca 4000 (en dat 13.92x pj) plus ca 100 euri per 24 duty. En dat staat nog los van de grensgangersregeling waarbij je in NL ook nog eens de teveel betaalde tax in belgie terugkrijgt..
  • In de regel elk weekend thuis, vlieg gemiddeld 2 dagen per week. :)

TB
 
Hardstikke leuk, maar daar hebben ze bij JetAirfly niets aan.

Back on topic:

Dit is niet echt een club die de moeite waard is.
AI's kunnen een self sponsored type doen en krijgen een contract voor 1(!)seizoen

Ik ken persoonlijk een aantal captains die de club verlaten hebben nadat ze heel lang met het management in gevecht zijn geweest voor betere arbeidsvoorwaarden en betere roosters voor al het vliegend personeel.
Het schijnt dat deze club nog al smerige spelletjes speelt en als je ze tegen je hebt, ze zich zelfs met jou privé zaken gaan bemoeien, puur om je het leven zuur te maken...

cheers

ps. met 4000TT (of nog beter) 4000 uur jet, zijn er idd veel mooiere mogelijkheden
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan