jaa atpl teorie ook in het buitenland?

alex assist

New member
zijn er piloten ,die ervaring hebben met het behalen van hun atpl-teorie in een ander jaa-land dan nederland?
ik ben dus op zoek naar info over een alternatief traject dan het door de ivw/cbr opgelegde systeem om de frozen atpl-aantekening te bemachtigen, bijvoorbaat zeeeeeeer bedankt voor uw tips!
 
alex assist,

Ja, je kan je ATPL ook in het buitenland doen, Duitsland is een goeie optie, Engeland ook. Ikzelf heb het in Florida gedaan bij Naples Air Center. Dat is een school die onder de Engele CAA lesgeeft. Allemaal mogelijk, als je je PPL maar hebt, en dat mag ook een FAA PPL zijn.

Succes met je zoektocht, er staat al een hoop geschreven op het Board, probeer de zoekfunctie eens.

Groeten

:radar: André :radar:
 
FOLBERTS,

Tja, wat zal ik er over zeggen, de ATPL grounschool is er erg goed, zolang Paul Winner er nog de baas is, hij snapt het allemaal erg goed en is een zeer bekwaam instructeur. Voor de rest kan ik het niet zeggen, ik weet niet wat er momenteel allemaal nog meer aan instructeurs rondloopt.

De vliegschool is een beetje een jammere bedoening, hoorde dat het er momenteel stikt van de Indiers.

Je kan er wel snel je brevetten halen maar dan moet je wel een beetje assertief zijn (niet verwarren met het hebben van een grote mond) want het is er puur commercieel en de eigenaar heeft een attitude dat jij blij mag zijn daar te lessen in zijn dumpzooi. Maar goed, dat gezegd hebbende, als je een beetje geluk hebt, in het goeie seizoen zit, de kisten niet de hele tijd stuk gaan en het er niet overloopt van de studenten dan kan je best wel snel je PPL halen, of je CPL.

Meestal echter is de zaak hopeloos overboekt, kleine tip, laat je niks wijsmaken aan de telefoon, er word gedaan ofdat er naukeurig gepland word maar dat is niet zo! Met doet maar wat!

Er zijn al een hele hoop mensen hier op Airwork die er hun PPL gedaan hebben, en zoals gezegd, het kan allemaal heel snel gaan, maar dan moet je wel goed voorbereid daar aankomen. Zorgen dat je de Theorie al zo'n beetje kent, en zorgen dat je niet alles van te voren betaald maar "pay as you go" ! That keeps them greedie voor jou geld.

Ik heb er tijdens m'n ATPL een SUPER tijd gehad! Echt heel gaaf, leuk huis gehuurd met een aantal Denen, Pool erbij, een echte MUST in florida, en studeren/feesten maar.

Alles kan, als je maar gedicipineerd bent.

Groeten

:radar: André :radar:
 
De vliegschool is een beetje een jammere bedoening, hoorde dat het er momenteel stikt van de Indiers.

Ook niet meer, er was "minder eerlijk" gedaan over het vliegen op een Seneca.
Uiteindelijk was de keus Seminole loggen als Seneca.

****** Voor de minder ingeweiden..: de DGCA (Directorate General Civil Aviation= Indiase CAA) heeft de ietwat vreemde eis dat Multi uren alleen op een Seneca mogen. ********


maar goed, NAC is er nog en in alle eerlijkheid, zelden iets slechts gehoord over the ATPL Ground school.
 
Terug
Bovenaan