IR basic module training in VFR kist?

Ik weet het niet zeker, maar het lijkt me niet. Je vliegt immers op basis van de Instrument Flight Rules. Als het te maken heeft met kostenbesparing, waarom dan niet op de simulator? In het begin zeker effectiever...
 
Als het op een VFR vliegplan is en je instructeur is VMC, zou ik niet weten waarom niet.
Maar inderdaad, waarom zou je dat willen ?
 
Wat bedoel je met "Basic module"? Voor welk brevet (CPL?) of voor een rating IR?

FTO's moeten de vliegtuigen die zij gebruiken voor een bepaalde opleiding registreren in de Training Manual en deze wordt door het IVW goedgekeurd. Je kan niet zomaar met elk toestel een opleiding gaan vliegen.
 
Wat bedoel je met "Basic module"? Voor welk brevet (CPL?) of voor een rating IR?

FTO's moeten de vliegtuigen die zij gebruiken voor een bepaalde opleiding registreren in de Training Manual en deze wordt door het IVW goedgekeurd. Je kan niet zomaar met elk toestel een opleiding gaan vliegen.

BASIC INSTRUMENT MODULE is onderdeel van de JAA IR opleiding. Kijk in de JAR-FCL 1. CPL heeft er niks mee te maken (ok, je krijgt krediet 10hrs als je het hebt)
 
BASIC INSTRUMENT MODULE is onderdeel van de JAA IR opleiding. Kijk in de JAR-FCL 1. CPL heeft er niks mee te maken (ok, je krijgt krediet 10hrs als je het hebt)

Je krijgt krediet omdat de "basic module" ook onderdeel uitmaakt van de CPL opleiding.

antwoord blijft verder het zelfde.
 
Je moet niet IFR vliegen maar juist alleen op instrumenten vliegen terwijl je instructeur naar buiten kijkt. De FCL is niet duidelijk of er inderdaad IFR moet worden gevlogen als je de BASIC INSTRUMENT FLIGHT MODULE doet. Dus, de gezagvoerder is (in dit geval) VMC maar de leerling niet. Daroom mijn vraag.

Simulator uren tellen in mijn geval niet mee als ervaringsuren.
 
punt is dat je dit zo makkelijk kan zeggen. FCL is niet duidelijk omdat de school dit in de TM moet regelen en deze TM moet worden goedgekeurd door het IVW. Het kan dus ook per school verschillen hoe de opleiding precies kan worden uitgevoerd.

vlieg je bij VCR? vraag het even bij ze na.
 
Ik wil niet lullig doen, maar de IR basis leer je in 'n trapperbox, armchair en als je alle procedures onder de knie hebt, stap je 'pas' over op 'n echte kist.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan