Interview DBA

jester

New member
Wie o wie heeft er ervaring met een interview bij DBA? Wat zijn de vragen die ze zo ongeveer stellen, veel technische vragen?

Iemand die mij hiermee kan helpen? Alvast bedankt

groeten

Jester
 
Helaas geen reacties maar heb het interview zelf inmiddels gehad Dus voor de volgende die een interview hebben bij DBA hier wat informatie.

Het eerste interview is volledig in het duits. Het is zeer relaxed wat algemene vragen omtrent je applicatie. Daarna een aantal vragen zoals;

-Wat heb je te beiden voor DBA;
-Wat verwacht je van DBA zodra je bent aangenomen;
-Geef een voorbeeld van leiderschap uit je huidige functie;
-Hoe groot is onze organisatie
-Waar bestaat onze floot uit
-Wat doe je in je vrije tijd
-Hoe is je opleiding destijds verlopen

het gehele gesprek verloopt uiteraard in het Duits en is vrij informeel. na 1 week krijg je de uitslag te horen. Als je door het interview komt wordt je uitgenodigd op hun eigen test centrum.
 
Hey Jester,

Hoe goed is je kennis van de Duitse taal? Ik heb zelf 6 jaar duits op het vwo gehad en afgesloten met een 7, maar om nou te zeggen dat ik vloeiend Duits kan... :)
 
Hoi Audax,

Wat is goed? Ik spreek zeker geen vloeiend duits maar kan me redelijk goed verstaanbaar maken. Ik heb zelf in een ver verleden 4 jaar duits in totaal gevolgd op school. Daarnaast is het belangrijk (zeker voor de schriftelijke testen) dat je het goed kunt lezen en verstaan. Ik denk niet dat ze er vanuit gaan dat je als Nederlander foutloos Duits spreekt. Zolang je de vragen maar goed begrijpt en een volledig antwoord kan geven, en niet alles met Ja of nein beantwoord.
 
Ok, ik heb me ook online angemeldet :) Erg makkelijk te volgen, maar toen ik wat situaties moest gaan schetsen in het Duits ben ik soms overgestapt op het Engels zodat ik zeker weet dat het goed is.
Ik heb er nog aan gedacht om hulp in te roepen bij mn Duitse vriendjes, maar dan val je op het gesprek toch wel door de mand. Ik ben benieuwd naar je uitslag! Ik help het je hopen :)
 
Helaas vandaag bericht ontvangen, niet succesvol het interview doorlopen :mad:. Volgende selectie beter, succes Audax hoop dat je bericht krijgt voor een interview

groeten

Jester
 
Jammer man :(
Enig idee waar het aan zou kunnen liggen? Khoop zeker dat ik een kans krijg, kheb het 19 december online ingevuld. Hoe lang moest je wachten totdat je werd uitgenodigd?
On the bright side, je hebt iig sollicitatie-ervaring opgedaan. Succes verder met solliciteren!
 
Het was een standaard brief, er waren voldoende kanidaten met meer ervaring was het antwoord. Ik zelf denk dat het lag aan mijn duits maargoed. Inderdaad weer van geleerd goed voor de ervaring en op naar de volgende. Veel succes laat even weten als je wordt uitgenodigd, als je nog iets wilt weten.
groeten

Jester
 
Terug
Bovenaan