Instrument Rating & Training software/ Tools

FOLBERTS

Active member
Ik ga binnenkort met mijn ATPL theorie beginnen om daarna CPL te halen. Daarna heb ik wellicht ambitie om IR te halen. Het is de bedoeling om tzt FI te worden, om in het weekend op de club (ACHA) of elders instructie te gaan geven.

Derhalve ben ik op internet gaan zoeken naar IR trainingssoftware. Ik vond oa IP Trainer 7 van ASA.

Wie heeft ervaring met dit pakket of andere software/ instructie DVD's voor CPL, IR.

Ik hoor het graag!
 
My 2 cents

Het behalen van ATPL theorie is vandaag een behoorlijke kluif.

Persoonlijk zou ik niet in meerdere sloten tegelijk bezig zijn.
Hiermee bedoel ik te zeggen, haal eerst de theorie en kijk dan verder.

Ook is het is m.i. verstandig om de IR opleiding in een keer (zonder oponthoud) af te ronden.

Een goede IR basis (eerste 20 uur) ligt m.i. in de trapperbox en nergens anders.

Een computer based IR trainingsprogramma zoals IP Trainer 7 kan hierop, in overleg met je IR instructeur een aanvulling zijn.

Anders gezegd, om zonder goede IR begeleiding klakkeloos te beginnen met een computer based IR programma, is m.i. niet verstandig.

Instrument vliegen is eigenlijk niks anders dan een mathematische aangelegenheid waarbij (min of meer) de uitkomst voorspelbaar is.

Suc6
 
Het is de bedoeling om tzt FI te worden, om in het weekend op de club (ACHA)

Praat anders (ook) eens met Jaap B (chef instructeur), ik denk dat hij dezelfde mening heeft.

Aangezien je de ambitie hebt om instructie te gaan geven, lijkt mij om (praktisch) te beginnen het PPL/FI (under supervision) traject een optie.
 
Terug
Bovenaan