Instrument rating op Teuge?

dimitriw

New member
Ik zou wel graag een instrument rating op mijn PPL willen doen. Ik woon vrij dicht bij Teuge, dus het zou handig zijn om het daar te doen.

Voor zover ik kan zien biedt alleen Stella IR opleidingen aan op Teuge, maar die doen geen modulaire IR, alleen de hele opleiding tot verkeersvlieger.

Is er nou echt geen IR opleiding te volgen op Teuge?
 
Ik weet niet of er opleidingsinstanties zijn op Teuge.

Wat ik wel weet is dat er op Teuge zijn geen IFR faciliteiten (ILS/VOR/NDB etc.). Wat inhoud dat je altijd naar een ander veld moet om te trainen. Dus EHGG/EHRD/EDLV bijvoorbeeld.

Aangezien je niet aan een school gebonden bent op Teuge zou ik toch kijken of ik op een veld terecht kan MET IFR faciliteiten.

Dit scheelt je elke vlucht het heen en weer vliegen van Teuge naar het IFR veld...
 
Heb het ooit bij RvdS gevraagd (vorige eeuw) In principe moet je dus voor elke vlucht naar GRQ of RTM oid. Als je dit met een groepje andere studenten combineert nog wel te behappen. In je eentje kan het een dure uitstap worden.

Woonde zelf in A'doorn maar het bleek goedkoper naar RTM te pendelen (NS) om ter plekke IR-training te doen dan elke keer een kleine cross country erbij. Als je nog uren moet bouwen is het misschien wel weer een oplossing.
 
Laatst bewerkt:
Op EHLE duur de opleiding ook gewoon 50 uur. Dan is het toch niet duurder ook al vlieg je naar EHKD of EHGG? (zelfs goedkoper door dat de vlieguren veel goedkoper zijn.)
 
Ik heb de zoektocht opgegeven en ben begonnen bij Singles & Twins op Lelystad. Je kunt op EHLE ook geen IFR vliegen, dus er zal eea gevlogen worden naar Niederrhein, Eelde, Rotterdam en De Kooy. Voorlopig zit ik nog in de FNPT II :)
 
Terug
Bovenaan