Instrukteur worden

airmiles

New member
Ik wil graag instrukteur worden maar vraag me af waar ik die opleiding in NL kan doen.. Heeft iemand wat ideeen?? Ik hoor dat ze in europa een te kort hebben aan vlig instrukteurs, en ik wil het graag doen.

Geef me wat tips jongens!!
 
Op Lelystad onder andere:
- martinair vliegschool
- singles and twins

Geloof dat stella ook instructeurs op leidt

verder weet ik dat de NLS/AAE (portugal / evora) een soort baangarantie heeft, maar het kan zijn dat dit alleen voor (ex)NLS-ers is.

kortom zoek even rond, er is genoeg keus.
 
Ons als NLSsers werd verteld, dat als we klaar waren we een baangarantie hadden. Dit wil niet zeggen garantie op een baan bij een maatschappij, maar meer een garantie dat je een baan in de vliegwereld hebt!

Ze wouden ons namelijk, ALS we niet kozen voor direct een maatschappij, een baan aanbieden als instructeur!!!
 
die baangarantie die ik bedoelde is als je als NLS-er de instructeurscursus doet bij de NLS/AAE, dan wordt je als je die cursus succesvol hebt doorlopen aangenomen als instructeur bij de NLS/AAE in Evora. Of dit voor niet NLS-ers ook is weet ik niet, maar moet je dan ff informeren.
 
Weet dat AIS op Lelystad binnenkort ook met een FI-opleiding gaat beginnen. Op Hoogeveen verzorgen ze ook FI-opleidingen. Je moet echter wel je CPL of ATPL theorie hebben om dit te mogen volgen.
 
FI opleiding

FI opleiding

Ben zelf een ook beetje aan het kijken om een FI cursus te gaan doen.

Op dit moment in NL is S&T de goedkoopste, moeten alleen wel een klasje vol zien te krijgen. Maar dat geld volgens mij voor alle scholen in NL want zoveel wannabe FI's zijn er hier niet.

Wat AIS gaat vragen voor een FI opleiding weet ik niet, maar gezien het formaat van de school en de snelheid van de uitbreiding zal dat wel (ja een gevaarlijke aanname)in de buurt liggen van Martinair (de duurste) en S&T (de goedkoopste) en dan waarschijnlijk dichter bij de eerste dan bij de tweede want de kisten die ze vliegen zijn een stukje duurder. En ja, je moet ook nog een paar uur vliegen voor je FI

Mochten er mensen zijn met meer info en betere deals misschien wel in het buitenland, ik ben benieuwd!

Groeten

:radar: André :radar:
 
Stella zoekt ook instructeurs...
Als je je daar aanmeldt voor de klas kan je denk ik daarna zo beginnen bij SAA.
Ik weet niet waar je woont, maar er wordt VFR gegeven in Teuge en Maastricht

mvg
Commander
 
Hoi,

Heb inmiddels geïnformeerd wat een FI-opleiding bij AIS gaat kosten. Zij vragen voor een FI-opleiding € 8.900. Weet jij toevallig wat de opleiding bij Martinair kost? Enne parttime instructie bij Stella zal waarschijnlijk heel goed mogelijk zijn want ik heb gehoord dat de instructeurs daar bij bosjes weglopen. Ben heel benieuwd wat daar nu aan de hand is. Groeien ze te snel? Ze schijnen momenteel ook nog te weinig vliegtuigen te hebben voor hun leerlingen. Wie weet hier mee over te vertellen?
 
Ach ja, bijna vergeten. Bij AIS starten ze sowieso in november a.s. met de opleiding. Das een prettig idee omdat het altijd maar afwachten is of ze genoeg mensen hebben om een cursus te gaan draaien. Hier hebben zich het minimale aantal van 2 al aangemeld. Dusse.... je kunt er mogelijk nog bij.
 
Terug
Bovenaan