IFR RT License online vanuit huis???

PH-FLY

New member
Beste Airworkers,

Ik wil eind dit jaar van start gaan om mijn IFR RT license in de wacht te slepen. Mijn VFR RT license heb ik gehaald door een aantal avonden klassikaal les te krijgen van een luchtverkeersleider en vervolgens bij het CBR een examen af te leggen.

Inmiddels is het CBR ook aan het moderniseren en is het ook mogelijk om je RT license (IFR) vanuit thuis te volgen bij instanties die online de cursus aanbieden, zodat je in je eigen tijd de lessen kunt volgen. Ik heb ook begrepen dat deze instanties zelf de examens af mogen nemen.

Kan iemand mij vertellen hoe dit in zijn werk gaat? Wie heeft er ervaring mee en welke club is aan te raden? Waar ik met name naar op zoek ben is info als:
1. Hoeveel tijd gaat er in zitten?
2. Hoe vaak worden de examens afgenomen?
3. Wat is de kwaliteit? (bijv. feedback vanuit de organisatie)
4. Wat zijn de totale kosten? (inclusief afgifte brevet)
5. Hoe zit het met de LPE test? (mijn VFR RT license is begin 2007 uitgegeven)
6. Verder nog relevante zaken?

Alvast bedankt voor jullie input!

Greetz,
PH-FLY :rt:
 
Hi Fly,

Ik mijn IFR bij ATC-comm gedaan bij Richard Meinders. Dit kan je dan gewoon online doen en doe je mbv teamspeak. IFR deel was niet echt veel stond me bij dacht zo'n 5 lessen en dan een date bij (nu althans) CBR.

Wat betreft de kwaliteit, ik kan niet anders zeggen dat je goed geholpen wordt en Richard heeft ook de tijd voor je. Wel wordt er verwacht dat je het e.e.a. voorbereid, althans dat je de stof doorleest welke je in een ringband krijgt toegestuurd.

De kosten ... goede vraag, ik dacht rond de 300 euro kwijt te zijn geweest.

De andere vragen moet je maar ff aan Richard zelf vragen en zeker omdat je deels je VFR RT al hebt en nu je IFR RT erbij gaat doen weet ik niet of je ook gelijk een LPE test moet doen.

Vordert je opleiding trouwens al een beetje. Je was toch inmiddels bij S&T bezig?

Ciao
Stabilo
 
Terug
Bovenaan